View Single Post
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Er ikke det hele poenget? Bli så løsrevet fra dette jordslige livet at man kommer til Nirvana? Utligne karma så man ikke trenger reinkarneres for å gjøre opp?

Det er i alle fall sånn jeg leser buddhismen. Uansett, jeg tror det er menneskelige følelser, menneskelige tanker og bunner i menneskelige opplevelser.

Jeg sier ikke at de opplevelsene er uten verdi, men at det er i menneske vi opplever de, når det er slutt er det slutt. Å jobbe mot å bli et bedre menneske er jo sjeldent feil uansett, så jeg sier kjør på, god karma gir god nattesøvn. Søvn er viktig
Vis hele sitatet...

Jo eller både og. Er det ikke også sånn at buddhismen ikke tror på en fysisk reinkarnasjon men heller at dine; tanker, synspunkter og ideer. På magisk vis skal dukke opp i en ny kropp som blir født? Tror heller på det enn at man kan komme tilbake som fugl haha.

Apropo fugl, kan det tenkes at de fuglene som driter på hodene tim folk har vært menneske men som alltid har følt et har ovenfor andre mennesker (for de som er under seksuell lavalder så var det en spøk)

Men fra spøk til alvor og som en liten sidenote
Alle kan ikke bli (en) buddah heller
Sist endret av 420master; 18. april 2021 kl. 14:06.