View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når det er sagt. JEF HAR FAKTISK ALLDRIG SLITT MED RUS, og det til tross for mange år(ikke sikker, kansje 20 år) med bruk av forskjellige rusmidler tidligere. Jeg har vært nære på og mistet kontroll et par ganger på benzo tidligere. Men jeg tror det har noe med personlighetstype mennesker å gjøre. Jeg lot aldrig min lefling med "narkotika" bli en vane, og så nok av skrekkeksempell blant mine venner på den tiden vi eksperimenterte som værst. Til sammenligning så har og mangfoldige mennesker drukket alkohol regelmessig i helgene i over 20-30 og langt over halve livet uten at de sliter med rus. Det som skiller disse tingene er kun en juridisk betegnelse og at benzo er blant det mest vannedannende. Det finne til og med mennesker som har brukt heroin over mangfoldige år som ikke sliter med rus, selv om det helt sikkert ikke er å anbefale.

Ellers respekt for at du holder deg avholds med tanke på din sårbarhet for alkohol.
Vis hele sitatet...
Ok, misforstod litt, trodde du hadde avhengighetshistorikk bak. Generelt kan man vell dele rusbruk inn i rekreasjon og for 'fikse' noe. Mange kan bruke ulike rusmidler til rekreasjon uten problemer, men greia da er at man ikke bruker rus for å takle/bedre fysisk/psykisk smerte/ubehag, men som et pluss i hverdagen. Brukes rus som flukt fra noe er risk for avhengighet mye høyere enn om man tar seg et par øl hver lørdag, røyker en joint et par ganger i måneden eller tar mdma på fest noen få ganger i året. Benzo er noe svært få bruker som rekreasjonsrusmiddel, men ifte som selvmedisinering. Tar man med den store toleranseutviklinga og fysisk/psykisk avhengighetspotensiale er det et av de verste rusmidlene vi har. Vil ikke anbefale noen å bynne på egenhånd, men få det fra lege ved behov istedet.

Har du prøvd lyrica eller neurontin? Disse kan du få fra lege og de kan brukes over lang tid med generelt bedre effekt på endel typer kroppslige smerter enn benzo, spesielt over tid. Jeg ville mye heller anbefalt å snakke med legen om bruk av de.