View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Det blir litt pose og sekk-mentalitet. Du løper en risiko ved å bruke benzo da du kan miste dama om det oppdages. Spørsmålet blir hvor mye hun betyr for deg. Er det verdt risikoen? Spesielt med tanke på fortiden hvor jeg antar du har slitt med rus og ting kom ut av kontroll. Hvorfor skal det bli annerledes nå?

Jeg kunne godt tatt meg noen øl mye oftere enn jeg gjør, jeg blir roligere, får det generelt litt bedre, men jeg vet og at jeg har sterk familiær sårbarhet for alkohol og risikerer jobb, familie etc om jeg gjør det, derav lever jeg tilnærma avholds. Jeg og vil ha i pose og sekk, men vet at jeg trolig bare får det for en kort periode og derfor finner jeg andre alternativ som trening etc selv om jeg heller vil drikke pils enn å jogge.
Vis hele sitatet...

Når det er sagt. JEF HAR FAKTISK ALLDRIG SLITT MED RUS, og det til tross for mange år(ikke sikker, kansje 20 år) med bruk av forskjellige rusmidler tidligere. Jeg har vært nære på og mistet kontroll et par ganger på benzo tidligere. Men jeg tror det har noe med personlighetstype mennesker å gjøre. Jeg lot aldrig min lefling med "narkotika" bli en vane, og så nok av skrekkeksempell blant mine venner på den tiden vi eksperimenterte som værst. Til sammenligning så har og mangfoldige mennesker drukket alkohol regelmessig i helgene i over 20-30 og langt over halve livet uten at de sliter med rus. Det som skiller disse tingene er kun en juridisk betegnelse og at benzo er blant det mest vannedannende. Det finne til og med mennesker som har brukt heroin over mangfoldige år som ikke sliter med rus, selv om det helt sikkert ikke er å anbefale.

Ellers respekt for at du holder deg avholds med tanke på din sårbarhet for alkohol.