View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
1: Det er ikke mulig å bli rusfri for alle. Tom kan være en av de. Dere har heitet på det aller vanskeligste målet.

2: Hvis man er lei av å heie på 1), så kan man heie på at han får en jobb med minst 50% stillingsprosent, så vil livet
hans bli bedre.

Det er antageligvis, gitt problematikken med å bli rusfri, et mye bedre mål enn noe annet.

jeg utfordrer enhver i denne tråden til å komme med et forslag, til hva som kunne endret livskvaliteten hans
til det bedre, mer enn å ha en fast 50% stilling med betalt arbeide, og alle de andre fordeler deltagelse i arbeidslivet gjør.

Min vurdering er at det er for sent å skulle endre hans liv 100%. Han har gravd seg ned i sin identitet,
og den kan bare han selv fjerne. Kjeft fra oss vil bare virke kortvarig, før en liten opptur
gjør at han får full tro på at han kan klare dette.

Få deg en 50% jobb Tom - ikke fordi jeg syns du skal jobbe, men fordi er det noe som sikrer et godt liv i Norge,
så er det å ha en jobb. Og man trenger ikke være rusfri for å jobbe i Norge - man trenger bare å ha skille mellom
jobb og fritid, og å ta jobben sin seriøst nok til at man får fortsette i den.
Vis hele sitatet...
Du har nok helt rett i dette med rusfrihet, 100% avholds er ikke noen realistisk målsetning i overskuelig fremtid. Og liker forslaget ditt om at folk skal komme med forslag, jeg har noen selv, men de er konstant i utskifting.

Når det gjelder jobb så er dette noe jeg må vurdere, nå er jeg så heldig at jeg har utdannelse og en ganske så imponerende portefølje innen ingeniørteknisk resultatoppnåelse. Så det vil nok ikke være veldig vanskelig å ikke bare finne seg en jobb, men en langt over gjennomsnittlig en.

Før jeg gjør det, skal jeg få testet prototypen min én gang. Prototypen har blitt testet en håndfull ganger, men testene har aldri hatt demonstrasjon av funksjonalitet som mål - det har kun vært spesifikke tester som jeg har kjørt for å komme videre i utviklkingen., Det jeg snakker om nå er en test som kun skal vise hva det er systemet fatksik er i stand til.Dette jobber jeg mot nå, og regner med å dra østover og få unnagjort den "endelige testen" så fort jeg er ferdig oppdrappet i LAR og kan få reise med medisiner. Skulle egentlig teste ila januar, men i tillegg til opptrappingen så har hovedcomputeren ombord svikitet - denne sendte jeg i dag tilbake til Komplett for reklamasjon.

Når jeg får kjørt denne testen så ser jeg om det enten blir som jeg håper - at kapital og ressurspersoner involveres og jeg får realisert ambisjonene mine - eller at jeg innser at det kun var i fantasien min at resulater kunne la en narkoman realisere noe slikt. I sistnevnte fall vil jeg bruke det jeg har utrettet til å sikre meg en god jobb med nødvendige tilpasninger ifht stillingsprosent og flexitid. Uansett så tror jeg at 2020 blir det beste året i livet mitt, ikke at konkurransen er så hard om den statusen

Så en liten oppdatering:
Er nå inne i uke#2 med LAR. Siden jeg begynner direkte på metadon uten tidligere LAR og uten innleggelse for oppstart, er opptrappingen treg. Ikke kommet lenger enn til 50 mg, men merker at nå føler jeg meg "riktig". Skal ikke lenger opp enn til 70, ønsker ikke å være stein hele dagen. ("Standard" dose er vel 80-120 mg, men tatt i betraktning kroppsvekten min er det lavere enn hva noen jeg har snakket med er staiblisert på).

Merker jeg har fått gjort unna mye og begynner å få livslyst og glede igjen. Mamma har virkelig kommet på banen og forholdet vårt er bedre enn det har vært på mange år. Det er veldig kjekt for en mammagutt som meg. Hun har tilogmed foreslått teamsang til oss; https://www.youtube.com/watch?v=HQuWM6zgXUg

Så ja. Ting går veien. Skal i sånn fellesmøte med diverse på torsdag, da får vi forhåpentligvis til en innleggelse over 3 mnd. Hadde vært digg å sementere forandirngen skikkelig. Så hvem vet; kanskje 100% rusfrihet kunne vært innen rekkevidde på andre enden av et sånt løp. Har noen her hørt om naltrekson? Er visst et stoff som gjør at en blir "immun" mot opiater i en måneds tid etter inntak. Må være helt jævlig å få det i seg og så få kalde føtter og virkelig ønske seg å bli stein, men om man er på rett plass så er det jo nærmest en suksess-garanti.

Har tatt meg 1 smell på 0.25 med amfetamin, utover det og metadonen er jeg helt rusfri og har vært det siden oppstart. Digg å snart kunne gå med t-skjorte igjen, er velt noen år siden sist nå., Begynner på urinprøver på onsdag, så da er det faktisk bare 1 år til vi snakker om å få lappen igjen

*1 smell på lørdag altså. Ikke i dag.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bare elsker at du etter så mange år på kjøret og uendelige forsøk på å bli rusfri fremdeles klarer å overbevise deg selv om at du er så jævlig mye bedre og smartere enn alle andre junkier.

Selvbedraget ditt er bare helt fascinerende å være vitne til, men heller ikke det er særlig unikt blant junkier desverre.

Hilsen X-junkie
Vis hele sitatet...
Det er mer fascinerende at du leser denne tråden og ikke klarer å se at jeg er smartere og har utrettet mer enn de fleste- både målt mot junkier og ikke-junkier

Noen damer som er med på date eller? Tror det hadde vært bra for meg nå.

ASL?

Liker å gå turer i skog og mark, drøye diskusjoner og politisk ukorrekte refleksjoner. Lager ofte pinlige scener i enkle sosiale settinger som butikken - eller når jeg, som jeg ofte gjør, blir tatt i kontroll på bybanen. Økonomien min er en tragedie uten sidestykke, men jeg bor enn så lenge for meg selv. Er alltid ærlig, så ærlig at det fort blir problematisk. Er f.eks elendig med konservative svigerforeldre. Har litt over middels stor penis, men ordet på gaten er at jeg er et ganske så bra ligg. Får svar ila uken på om jeg er sykdomsfri, vet jeg har klamydia, men hallo, hvem har ikke det i disse dager.

Send PM om interessert; kun seriøse henvendelser.
Sist endret av Tøffetom; 27. januar 2020 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.