Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg har ingenting imot å høyre andre sine meininger, men når en fire-fem ganger har påpeikt at grunnlaget er fullstendig feil, og at du faktisk ikkje har forstått grunnlaget du viser til, og du fortset å repetere nøyaktig det samme, uten å lære av ny informasjon, så nærmer det seg heilt ærleg trolling, og ikkje meiningsutveksling.

Det er fullstendig åpenbart at du ikkje har tatt eit rasjonelt standpunkt. Du trur gjerne du har det, men du har blitt avkledd gang på gang. Å gøyme seg bak andre meininger er ... feigt av deg.
Vis hele sitatet...
Ja, igjen med at det er fullstendig feil, svada, vissvass, og mer, avkledd og alle utrykk du formidler så endrer ikke det på realiteten, desverre. i din verden virker det jo som alle både er dødsdømt og dør som fluer uten vaksinen. Hvem sine andre meninger har jeg gjemt meg bak? Jeg har gang på gang forklart at jeg er skeptisk til vaksinens effektivitet, og setter spørsmål med alle dosene som må tilbys. Ignorerer dere det med vilje, eller er det en eller annen ting utenfor min forståelse? Både med, eller uten vaksine, så er det unntaket og bli alvorlig syk, og dø av covid, ikke normen. Det var jo nettopp en artikkel om hvor lavt antistoff nivået synker, og selv om det ene og alene ikke er hva som hjelper kroppen å forsvare seg, så er det negativt. Og forskere formidler jo også at dem rett og slett ikke veit.

Det at noen her ønsker å ta dose, etter dose er helt greit det. Men det blir tåpelig å framstille de som ikke tar vaksinen som livsfarlig. Om vaksinen fungerer så godt, så har jo de som er utsatt ingenting å bekymre seg for. For en god stund siden ble jo denne signert av utallige folk som har faglig peiling på hva dem snakker om: https://gbdeclaration.org/

De som er mest utsatte bør være isolert, og ta det rolig, resten ikke. Vaksinen hjelper en periode på de førstnevnte, men når du må ta dose etter dose så fungerer den tydeligvis dårlig i lengden. Du kan gjerne ha en "holier than thou" holdning. Men det er jo som ingen følger med rundt omkring på hva som faktisk foregår. Jeg håper virkelig, virkelig jeg tar fullstendig feil når det gjelder at det blir dose etter dose for alle sammen. Men, det virker jo ikke helt slik desverre. Det er hyklersk om du ikke kommenterer på vaksinerte som sprer viruset rundt og ikke nødvendigvis vil ta dose tre, eller fire - Eller flere når den tid kommer. Selvfølgelig, som det er blitt sagt, så er det bare kun de som motdebaterer som får tilsvar og en går ikke rundt til hvem som helst. Men vaksinen kan ikke både være veldig effektig og samtidig kreve flere doser. Det at folk flest skal måtte gjøre det blir rett og slett sprøtt.

Nå har samfunnet flere steder begynt å åpne fullstendig igjen, og om en ny nedstenging kommer så er det ikke grunnet folk som ikke tok vaksinen. Det er en utopisk drøm å tro at å vaksinere midt i en pandemi har en særlig god effekt, og når vi aldri vil få vaksinert den tredje verdenen heller så blir det jo bare et tidspørsmål før noe nytt skjer.