View Single Post
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Det som skjer i Irreversible er vel også noe som absolutt kan skje i virkeligheten. Kan ikke si det samme om Cannibal Holocaust.

Jeg er ekstremt nysgjerrig på Salò. Hva syns du om den, annet enn at den er motbydelig? Det jeg også er nysgjerrig på er om jeg ender opp med å føle vemmelse og avsky, eller om jeg reagerer med "meh" som jeg gjorde når jeg så A Serbian Film. I ettertid har jeg gjort meg opp litt tanker og meninger om den filmen da, men forventningene var så ekstremt høye at filmen så vidt klarte å innfri dem. Sånn er det når man har vulgær fantasi.
Vis hele sitatet...
Hvis du klarer å se på Salo som en kritikk av hvordan det italienske samfunnet spiste seg selv under andre verdenskrig så har den muligens litt mer tyngde. Jeg skjønner godt at den gir samme reaksjon som A Serbian Film, men hvis vi skal prate om verdien i to forjævlige filmer så syntes jeg Salo slipper bedre unna med "unnskyldningen" at den har et budskap i all elendigheten. Kanskje det er de lange pompøse talene.
Budskapet er kanskje mye av det samme når jeg tenker meg om. De sier at A Serbian Film har et budskap om tilstandene i Jugoslavia og det som kom etterpå, men jeg har for å være ærlig ikke lyst til å se den igjen for å lete etter det. Det som skjedde i filmen utenom alle snuff greiene husker jeg var litt interessant.
Sist endret av Bothrops; 19. juli 2021 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.