View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bennnern Vis innlegg
Er ikke sikker på om den er svak, så jeg burde nok skrevet dersom og ikke når. Synes bare ikke at en professortittel gjøre argumentene til en person hevet over kritikk. Du kritiserer professor Petersson i denne tråden så du er vel strengt tatt enig.
Vis hele sitatet...
Ja, men med ein viktig skilnad. Ein jusprofessor har relevant kompetanse til å kommentere lovforståelse og lovtolkning. Tittelen er relevant.

Professor Peterson opptrer i fleire ulike roller, og i denne tråden har eg i liten grad kritisert professor-rolla. Has virke som professor og psykolog er delvis irrelevant for has virke som ideolog og demagog.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Hvorfor? Dersom man aksepterer argumentet om at monogami fører til mindre vold er det vel ikke så essentielt om volden begås av Tor Tordenkuk eller en incel? Det vesentlige er vel om volden kan begrenses ved sosiale normer for monogami og om det i såfall er ønskelig.
Vis hele sitatet...
Problemet er at kjelda tilseier ikkje nødvendigvis det. Som myoxo er inne på kan det vere fleire forklaringer.

Sitat av flexx Vis innlegg
Det er humor å komme tilbake til freak etter noen år og se vidarlo like påståelig og arrogant som tidligere, med informasjon basert på avisartikler skrevet av journalister på praktikant-nivå. Kanskje det er på tide med en pause fra tastaturet?
Vis hele sitatet...
Du har ikkje noko meir konstruktivt enn brønnpissing og reine personangrep å komme med?
Sitat av flexx Vis innlegg
Relatert til tråden tror jeg det er viktig å huske at JP ikke skylder noen noe som helst, og at du eller jeg er uenig i noe av det han sier er ganske likegyldig, men for all del, la oss avskrive alt alle sier fordi alle sier noe vi ikke liker.
Vis hele sitatet...
Jo, det er nettopp det han gjer. Han er akademiker. Då skulder han oss det å ikkje drive åpenbart juks med kjeldene sine, som myoxo har demonstrert.

Eller meiner du at det er eit problem at ein offentleg person må tåle sakleg kritikk?
Sist endret av vidarlo; 24. april 2019 kl. 07:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.