View Single Post
NRK sin siste store artikkel. Overskriften gir litt avsmak ettersom det er mye rart som KAN skjule seg i en asylstrøm av dette kaliber. Men har jo tenkt på det selv en stund som mange andre mindre belyste: Når det er snakk om en så stor og sårbar gruppe er det jo ikke urealistisk at et liten brøkdel kan ty til terror eller iallefall støtter voldelig avstraffelse, undertrykking og drap. Får inntrykk av at den moderne flyktningstrømmen er gjennomsnittlig mer ekstrem enn den tradisjonelle, men det er jo bare basert på min ignorante oppfatning av hvordan norsk media maler verdensbildet

http://www.nrk.no/norge/pst_-terrori...men-1.12656925

Nå henger ikke dette helt i tråd annet enn at papirløse flyktninger blir nevnt i artikkelen over, men:
Noen som er kjent med behandlingsprossesen av papirløse flyktninger? Vil tro at det kan lønne seg for type organisert kriminalitet med norsk statsborgerskap. En kan herje ganske vilt med en identitet eller to på lur. Om det blir tildelt ny identitet til flyktninger med ukjent bakgrunn er jo det relativt lettvint for aktuelle og dedikerte som ønsker seg en ekstra identitet og fordelene som følger med å nettopp skaffe seg dette, fullverdig statsborgerskap. Har ikke kompetanse på tema og det er sikkert enklere måter å genere identiteter på enn dette om det i det hele tatt fungerer sånn som jeg fremstiller det.
Husker en artikkel jeg leste ble det påstått at systemene våre ikke er gode nok i den forstand at et ukjent og betydelig antall falske identiteter har endt opp i folkeregisteret etter at bakmenn har kastet nok dokumenter inn i diverse offentlige systemer. Mener at Brønnøysund registeret ble nevnt som mye brukt som ledd i å legitimere falske identiteter