Tråd: Etizolam
View Single Post
Hei!

Har ny info angående etizolam. Jeg ringte legemiddelverket i dag (eneste måten for en privatperson å finne ut om noe er ulovlig eller ikke, verken politi eller toll har peiling).

Jeg sendte etterpå en mail og ba om å få det skriftlig (hun jeg snakket med kunne sakene sine)

Verken etizolam eller flubromazepam omfattes av narkotikadefinisjonen.
Vis hele sitatet...
Med vennlig hilsen | Best regards
Anne Cathrine Vestrheim, PhD, cand.pharm.

Edit: Det er disse som lager lovene om hva som skal være forbudt og ikke, og hun forhørte seg faktisk med en av dem som hadde vært med på å lage den nye forskriften i forhold til et spørsmål jeg hadde angående "gruppe 10" i forskriften. Dette ER lovverket.

....

Fra toll.no om import av legemidler:

Det er tillatt å importere legemidler du har kjøpt på internett hvis følgende betingelser er oppfylt
  • du må være fylt 18 år
  • legemidlet må være til eget personlig bruk
  • mengden du kjøper kan ikke være for mer enn tre måneders forbruk
  • legemidlet må være anskaffet på en lovlig måte i anskaffelseslandet
  • Det er bare tillatt å få legemidler tilsendt fra land innenfor EØS.

...

Tollvesenet kan be om dokumentasjon på at legemidlet er til personlig bruk, ved en resept eller en legeerklæring.

Med andre ord, så håper jeg ikke hun stakkars dama som ble forsøkt lurt av politiet betate boten, for politiet har ingen hjemmel til å ilegge henne noen straff, selv om de gjør akkurat som de vil og ikke bryr seg så mye om lovverket bare de synes de selv gjør en god (og lett) jobb.
Sist endret av phish; 1. april 2014 kl. 17:43.