View Single Post
Har selv angst og har levd med dette nå i snart, vell kanskje 18-19 år.
Nå har jeg gått til DPS og går på Sobril for mine værste angsanfall.

Etter en tid på DPS der jeg gikk til en person jeg mener er utrolig flink og fulgte meg opp selv etter han sluttet på DPS for en annen jobb.
Etter å ha gått til DPS klarer jeg å kontrollere de mindre angstanfallene mine. Dette klarer jeg med mindfullness. Tro meg, jeg gikk til DPS (Tankelfeltsterapi og Mindfullness) med NULL tro på noe av dette og tenkte at jeg ikke skjønte hvordan dette kunne fungere.

Men etter min første time ble jeg faktisk overasket. Fikk beskjed om å tenke på noe som ga meg angst, og jeg fikk et lite angstanfall der og da, men etter litt press på noen trykk punkter i kroppen gikk angstanfallet bort. Sånn fortsatte vi ca 3-4 ganger jeg var der.
Etter dette fikk jeg da lydopptak av "liggende Yoga", "Kroppsscanning" etc i Mindfullness.
Disse hører jeg på kvelder jeg har deet tøft og kjenner at det kommer et angstanfall. Dette gjør at jeg blir rolig temmelig fort.


Hos meg kommer angstanfallene ganske tilfeldig, men mest på kveldene. Og når dette kommer på kveldene passer det godt å bare åpne lydfilen, plugge i ørepropper og sove som en baby etterpå.



Ekspsponering er absolutt noe som KAN hjelpe, men det hjelper ikke for alle. Noen blir bedre, noen kjenner ingen endring og noen blir værre. Dette er bare noe du selv kan føle på.
Hvis du har sosial angst så anbefaler jeg å gå sakte. Ikke gå inn i for store folkemengder, heng med kjente folk og kanskje 1-2 ukjente i gangen. Her kan selvfølgelig du få et problem når du er på universitet, men dette må du nesten kjenne på selv.



For meg fungerer ikke eksponering. Ikke det at jeg har testet, men det er KLIN umulig da jeg har dødsangst samt angst for litt andre ting i hverdagen.
Å eksponere seg for dødsangst kan gå, men da må jeg på en måte oppleve at andre dør, noe jeg ikke har noe lyst til og vil heller lev med dødsangst enn å eksponere meg for døde.


Ønsker deg lykke til og håper at du kommer deg forbi hindringene.


HUSK: Den største angsten er angsten for å få angst. Så da vet du det