View Single Post
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hva er din definisjon på dette? Det å være en spirituell person, eller blo omtalt som å være det? Det er veldig rart jeg ikke er mer spirituell av meg, som jeg har holdt på de siste 10-12 årene.

Har en kompis jeg ser som veldig spirituell. Mediterer ofte, har buddhistiske verdier, og er alltid connected med cosmos til enhver tid. Skjer det noe uventet, så er det fordi dette er styrt av det kosmiske, ifølge han. Sist sommer, da jeg tryna på sykkel og datt ned i en elv, så fikk jeg bare en klapp på skulderen av vennen min som sa; det er bare kosmos som går sin gang.

Men jeg er også selv bundet til verdensrommet på sett og vis, men på en annen måte. Kan zoome ut, i min egen verden til tider, å la tankene fly. Men ikke akkurat spirituellt
Vis hele sitatet...
"Det finnes krefter i universet som påvirker deg"
Dayum han kompisen din er woke, ass!

Det finnes vel egentlig ingen klar definisjon på hva det vil si å være "spirituell". Ser det blir brukt både om religiøse personer, rusmisbrukere, høysensitive, kunstnere, folk som utviser stor grad av sympati for andre, samt folk som er i stand til å se en situasjon fra flere synsvinkler eller et "fugleperspektiv" på livet (eller alle disse i en salig blanding).

Ville ikke hengt meg så mye opp i det!