View Single Post
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Du har nok helt rett. Hadde jeg hatt autistiske trekk hadde det ikke brydd meg stort. Det er en mild diagnose i det store spekter av vårt menneskelige sinn.

Men som du sier, at jeg mest sannsynlig ikke er preget av dette. Hva kan jeg være påvirket av? Andre mer "severe" diagnoser som schizofreni eller lignende? Jeg er ikke fullstendig avstumpet for følelser, jeg føler, men i svært svekket grad. Jeg har både empati og sympati, men i mindre grad enn de fleste andre jeg omgås med.
Vis hele sitatet...
Det er nok vanskelig for "lekmenn" på forumet å stille noen diagnose når ikke engang psykologen din klarer å sette deg i noen "bås"

Du er ganske unik da, med andre ord. Det kan jo både være positivt og negativt, men jeg skjønner det kan bli ganske slitsomt å hele tiden føle at man må opprettholde en slags fasade.

Du skriver "Å droppe min overflate ville blitt tollerert dårlig hos andre rundt meg, om så det var jobb/familie/venner. Men det hadde vært jævlig morsomt og behagelig."

Hvorfor tror du det ville bli dårlig tolerert, og på hvilken måte tenker du at det ville vært morsomt?
Hvis du mener du at du ville behandlet dem dårlig er det nok en dårlig idé, men om du mener at du ville behandlet dem bra, men droppet fasaden er det jo mulig de aksepterer deg for den du er?

Husk at familien din er vokst opp med deg. Som voksen kan man til en viss grad velge hvordan man vil fremstå overfor andre, men som barn er man mindre bevisst på dette. Det kan jo være mulig de kjenner deg litt bedre enn du tror selv, og er glade i deg uansett