View Single Post
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Så du er autist, mulig høyt fungerende asperger? Jeg kjenner meg igjen i alt du sier (Er høyt fungerende autist med høyere utdannelse og kvinnfolk forsåvidt)

Klart det er mulig jeg tar helt feil her også.. Men det er ihvertfall ganske vanlig at man sliter med å forstå og relatere til andre mennesker, for meg virker de også svært overfladiske og kjedelige. Den substansen man føler hos seg selv er vanskelig å oppdrive hos dem.
Vis hele sitatet...
Nei jeg er ikke autistisk, har blitt testet for asperger og lignende en rekke ganger. Men det har blitt utelukket raskt. Jeg har hverken noen avvik sosial interaksjon eller kommunikasjon med andre mennesker, det er tverdt omvendt. Jeg sosialiserer svært godt, og knytter nye bånd veldig lett.

Når der kommer til vennskap så har jeg hatt veldig mange "venner" dvs de har kanskje sett meg som en venn, jeg er en entp/entj personlighets messig. Psykologen jeg går hos nå sier jeg er vanskelig å sette i en slags "bås" siden jeg er bærer av såpass mange symptomer. Det eneste han har konkludert med er at det er en eller flere personlighetsforstyrrelser ute å går.

Sitat av GalFisk Vis innlegg
Hvilke fölelser har du? Finnes det noe som gjör deg sinna? Overveldet? Kan du finne glede i andres lykke? I andres ulykke?
Hva tror du skulle skje hvis du droppet din "overflate" blandt folk flest, og reagerte slik du fölte isteden? Önsker du å finne noen som du ikke föler at du må "gjöre deg til" for? Skulle en sånn person kunne bli din kjäreste?
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det ting som kan provosere. Jeg føler ofte aggresjon. Sjelden overveldet. Sikkert helt forferdelig å si, men jeg føler mer glede i andres ulykke enn lykke.

Å droppe min overflate ville blitt tollerert dårlig hos andre rundt meg, om så det var jobb/familie/venner. Men det hadde vært jævlig morsomt og behagelig.

Ja det hadde vært spennende å møte en person der jeg kunne sluppet personligheten min helt fri for. Det hadde vært en helt ny og brutal opplevelse for meg, en som virkelig kunne blitt min sjelevenn.
Sist endret av Ellipsis; 23. august 2017 kl. 18:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.