View Single Post
Sitat av omg3k
hei. vi lurer på om dere kan sjekke dette bildet å komme med kommentar i forhold til om dette er flein. har spist de lyseste av disse før og de virket bra. men de er litt ulike i forhold til de som er på bilder her inne på forumet, så ble litt usikker. beklager rotet øverst på bildet, disse er blitt ødelagte i frakt

takk

Bilde
Vis hele sitatet...

Etter å ha sett den "lille" samlingen av alt mulig ikke flein. Så vil jeg fraråde deg til å plukke i det hele tatt. Intill du har fått litt mer kunskap om hvordan identifisere flein.. Ikke ment som person angrep, men ikke akkurat morsomt å lese i en evt avis eller noe, at ung kar strøk med etter soppjakt for rus..

Skal du absolutt plukke, ta med deg bilder og en venn ( om du har en ) som har plukket Flein før.

Har gjort samme feil selv 10 år siden, plukka en hel haug lure flein. Kokte dem opp til te, og fikk skikkelige mage problem. Diare osv.. Jeg hadde flaks. Neste år hadde jeg med en ekspert som viste meg hva som var hva..

Sitat av yeey?
Var ute å plukket idag og fant ca 400 av det jeg ville si er flein, men for å være sikker håper jeg at dere kan se på bildet å se om det er noen som med en gang ser ut som det ikke er flein. Har desverre ikke noen referanse utenom "reklamen" som de ligger på. Hvis ønskelig kan dere få bilde av de dere er usikker på.

Er plukket litt forskjellig så regner med det er derfor det er fargeforskjell.

Her er soppen. Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Mye flein her.. Men kan skimte ett par ikke flein inni mellom. Prøv å plukk bort de som garantert ikke har den fine spisse hatten før du starter tørking etc.