View Single Post
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Skulle egentlig slutte nå.
Er 3 dager siden jeg sluttet men klarte ikke mer.

Det som var problemet var at jeg fikk en voldsom hodepine fra jeg stod opp til jeg la meg.
Fikk ikke sove og alt var helt jævlig.


Noen fler som opplever det samme?

EDIT: Endte med at jeg kjøpte meg en boks isted, hodepinnen er borte nå.
Vis hele sitatet...
Hjernen skriker etter nikotin. Nikotin har desensitisert acetylkolin og dopamin, noe som fører til for lite av disse nevrotransmitterne når du brått slutter å innta nikotin. Disse bivirkningene varer helt til hjernen har produsert flere nevrotransmittere så den blir normal igjen.

Har lest at det bygger seg opp med bivirkninger i 3 dager etter du har kuttet ut tobakken (da er all nikotinen ute av kroppen), og den tredje dagen er den verste. Etter det går det gradvis bedre for hver dag.

Har opplevd akuratt det samme som deg. Blir trøtt, sulten, får en jævlig hodepine, blir gretten/aggressiv, vanskeligheter med å sovne og dårlig konsentrasjon.

Sitat av heartslava Vis innlegg
En kollega av meg snuser bare av og til. Seriøst av og til. Noen ganger bare i helgene da som oftest med en kald pils. Hvis man klarer det (har faktisk to som holder på sånn) så er jo det greit. Litt avslapping i helgen.. Selv hadde jeg ikke klart det, tenk den hangover`n når du har jult opp leppa hele natta på fest. Savner snusen noe veldig, tenker ofte på den men prøver å holde meg opptatt. Lage god og ordentlig middag, se film, trene og holde tankene rettet mot noe annet. Suget er der, ikke forvent å bli kvitt det med en gang..

Alt som egentlig skal til er litt vilje og litt røffe tak! No pain, no gain liksom!
Vis hele sitatet...
Slik ønsker jeg det, holdt på slik i noen måneder. Maks 3-4 snuser om dagen. Da har snusen faktisk en nytte, ett beroligende og stimulerende middel, ikke bare noe du inntar for å mate en avhengighet og fjerne bivirkninger/ettervirkninger.
Sist endret av Lacertosus; 14. februar 2013 kl. 18:56.