View Single Post
Sitat av DigitalAnarchy Vis innlegg
Jeg har i det store og det hele vært svært heldig er som *pi enig i at det finnes flinke fagfolk, om ikke mange av dem. De fleste vil jeg si er middels kvalifiserte og gjør en helt "OK minus" jobb. Samme som med håndtverkere egentlig. Langt mellom hver ildsjel.
Vis hele sitatet...
Det er nok også slik at for å være en utøvende ildsjel, så trengs det et minimum av rom for å utøve den omsorgen og faglige oppfølgingen. Når alt du har mulighet til er brannslukking så går ikke det, selv om man egentlig ønsker å brenne for jobben. Men dette er altså de få som faktisk er utdannede, min erfaring er at de fleste ikke var middels kvalifiserte engang men totalt ukvalifiserte, veldig unge og manglet helt elementær opplæring. Jeg var en av dem, og har vel først i ettertid sett hvor uholdbart det var. Håper det er bedre nå.

Som sagt, ikke alle institusjoner praktiserer sånn, og vi skal vel ikke heller slå fast at utviklingen går i feil retning, psykiatrien var ikke akkurat noen piknik før i tiden for å si det forsiktig. Men det går for seint, og psykisk sykdom har fortsatt lav status.
Sist endret av *pi; 27. januar 2020 kl. 20:10.