Tråd: Bytte yrke
View Single Post
Sitat av sinkpad Vis innlegg
Du slår meg alltid som en realist Vidarlo, uansett hvor deprimerende det må være, så har du nok rett her. Virker som jeg må utdanne meg på nytt, så får skrive opp noen pros n cons og luke ut et par studier som kan tillate meg å jobbe med mennesker.
Vis hele sitatet...
Så la meg forstå dette riktig: Du har erfaring fra salg, du har gode sosiale ferdigheter og du liker å jobbe mennesker. Du har også jobbet som utvikler, og selv om du ikke er noen Coding Ace, så vet du hvordan prosessen foregår og hele den smæla der.


Har du vurdert å jobbe med for eksempel salg og service for en seriøs IT-bedrift? Jeg mener altså ikke å stå i kassa på Elkjøp, men å jobbe med salg av videokonferanseutstyr for Cisco eller epostløsninger for Microsoft eller noe i den gata der? Skal du selge dyre, tekniske løsninger til storkunder med penger og spesielle behov, så må du vite hva som skjer bak kulissene også. Med forbehold om at jeg selv aldri har jobbet med salg på denne måten, så fremstår bakgrunnen din som svært relevant for denne typen arbeide.