View Single Post
per-ulv's Avatar
Trådstarter Donor
507
Hehe, er klar over at jeg har mye og gå på, men faen det føles så delig når smeltebadet flyter "fint og en fører elektroden dit en vil"
Tok og la alt hjørne mot hjøre og benket opp etter beste evne. Platene på tanken var 3 mm, så de sveiste jeg på ca 80 amp, så økte jeg til 90 når jeg fikk opp dampen. Legger ut bilde av sveis før sliping, så kan du se hvordan varmen har spred seg. Har ikke peling på og tolke disse bildene. (For mye strøm, for liten hastighet, osv).

Her har jeg klønet med både filler rod og kun brukt elektroden. Aner ikke om "fargekaretet" kan si så mye


Er 1.2 mm rør jeg sliter med og sveise mot 3 mm plate (med 30 - 40 amp). Enten brenner jeg hull (over 40 amp) eller så får jeg ikke smeltebad. Er her jeg skal legge ut bilde av slipt elektrode for å få tilbakemelding på om det er den som er på trynet med sliping. Bilde av det kommer neste gang jeg har mulighet til å sveise litt.
Ellers, burde jeg bygge meg en fotpedal, slik at jeg kan justere amp med den? Vil det gjøre det lettere?

Og, jeg føler jeg må oppdatere tråden da jeg har fått så mange konkrete og presise tips, enkelte her på bruket har brukt endel tid på å svare meg. Minste jeg kan gjøre er og gjengjelde tjenesten.

Beklager skriveleifer.
Sist endret av per-ulv; 15. mars 2019 kl. 22:58.