Tråd: Gazastripen
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Hva er troll? Palestina fremkaller sivile tap, de dreper sine egne barn i som en propeganda krig. Israel blir beskutt fra tettbebygde områder og de som skyter VET VELDIG GODT hvordan Israel svarer.
Vis hele sitatet...
For det første tror jeg du ikke helt har faktaene på plass, jeg skulle likt å sett kilder på disse ville påstandene dine (som er din byrde).
Det du ikke ser ut til å begripe er hvor jævlig en vanlig dag er for en gjennomsnittspalestiner.
Vi kan dra frem eksempler av tvangsflytting og destrueringen av dyrkbar mark utført av den israelske hæren, hus som har vært i palestinske familier i flere generasjoner. Pendlere må stå i kø i sikkerhetskontrollene (wiki), flere må igjennom flere slike punkter til og fra jobb, mens Israelerne har egne veier som de kjører fritt igjennom disse sjekkpunktene. Flere har opplevd å få familiemedlemmer drept av Israelere.

Sett deg inn i situasjonen, hvor lang tid tror du det hadde tatt før du hadde "klikket" ? For jeg nekter å tro at du hadde tatt denne slags terrorisering mot deg uten å reagere..

Hamas har mye blod på hendene, de er en kort sagt jævlig militantpolitisk bevegelse, men de er en motreaksjon på Israels behandling av Palestinerne.
Israel er det utviklede landet, med teknologi og ressurser, ansvaret hviler mest på deres skuldre, rett å slett for de er mye bedre skikket til å skape fred enn et innesperret folk som behandles som dyr.
Sist endret av Dodecha; 11. juli 2014 kl. 13:09.