Tråd: Gazastripen
View Single Post
Sitat av Kjøteren Vis innlegg
Alle vet at de to landene som har mest makt her i verden er USA og Israel. Uansett situasjon og uansett hva som skjer, så står disse to landene sammen. De blir jo rett og slett nesten uslåelige. Lille Norge dilter etter disse landene, noe som er synd nok i seg selv. Uten USA hadde ikke dagens Israel vært. Det var USA som sto bak da Israel tok landområder i Palestina. Dette fordi jødene etter andre verdenskrig ikke hadde noe sted å være. De hadde vært på flukt i gud vet hvor mange år, noe som er veldig trist, men gir det dem rett til å okkupere et land på den måten? Jeg føler virkelig med Palestina i denne konflikten. Det er så trist å se hvordan Palestina blir stemplet som den slemme parten. Mange Palestinere føler veldig mye hat, men hva ville vi ha følt om dette skjedde med oss? Hvis du søker ¨Palestine kids¨ på youtube får du blant annet se en liten gutt blir sparket av flere Israelske soldater, mens de andre står og tvinger moren til å se på før de slår henne også.
Vis hele sitatet...
Jeg visste ikke at Israel er landet etter USA som har mest makt i verden. Jeg ville kanskje tippet Russland eller Kina, så Israel kom som et stort sjokk for meg nå! Jøss.