Tråd: Gazastripen
View Single Post
Usikker på om jeg svarer på spørsmålet ditt, men skal prøve å ytre meg uten å komme opp med en personlig mening.

Først av alt, jeg er ikke jøde eller muslim, så jeg hører ikke til noen av ¨partene¨, men det hele starten vell med (ikke skyt meg om jeg tar feil) at jødene trengte en eget stat etter andre verdenskrig. Israel hadde før eksistert i midtøsten, men det tidligere Israel het da Palestina. Det endte med at Israel, men god hjelp fra USA tok landområdene til Palestina og døpte landområdet til Israel. Senere tok Israel mer og mer land av Palestina, og plutselig ble Israel større en hele Palestina. Dette gjorde Palestinerne forbanna, så de begynte å sende raketter inn i Israel og så var krigen i gang. Det ligger selvsagt mer bak dette, men dette var vell hovedgrunnen til at krigen startet. Israel er vell ¨villig¨ til å inngå fred, men Palestinerne vil ikke dette siden de mener at Israel tilhører Palestina.

Uten å gå inn på en egen personlig mening, men hva ville du gjort om Danmark hadde tatt over store deler av Norge idag siden Norge tidligere tilhørte Danmark? Hvis jeg har skrevet noe feil så vær så snill og si ifra og ikke bli sur. Har satt meg inn i konflikten, men det er så mye å sette seg inn i så er vanskelig å få med alt
Sist endret av Kjøteren; 9. juli 2014 kl. 18:46.