View Single Post
Sitat av Saape Vis innlegg
TS: Du sier flere plasser at du har prata med andre pedofile. Jeg blir litt nysgjerrig på hvor du har kommet i kontakt med de? Finnes det egne forumer for pedofile som ikke også inneholder ulovligheter? Har du andre venner som er pedofile?
Vis hele sitatet...
Noen av de har jeg kommet i kontakt med gjennom blogger de har hatt. Dette er pedofile i Sverige. Mens de norske har vært gjennom tråden her, og en annen tråd jeg har hatt. Disse har vært i alderen 16 til 50, og en kvinne bl.a.

Jeg er ikke med i noen pedofile forumer/nettverk.

Sitat av Cadex Vis innlegg
Dette syns jeg er litt interessant. Hvordan oppfatter du degselv som pedofil mens du enda er barn/ungdom? Handler det om hvordan du ikke ser på eldre kvinner og/eller utviklingen dine jevnaldrende gjennomgår som attraktiv? Og har du på noen måte et indre ønske om å rømme tilbake til barndommen – da du selv var et barn?
Vis hele sitatet...
En 10-åring som forelsker seg i en 5-åring vil ikke tenke ordet "pedofil", og vil antakeligvis ikke tenke over aldersforskjellen i det hele tatt. Og i de fleste tilfeller vil ikke dette ha noe med legning å gjøre. Men når man i alderen 14-16 år kommer i puberteten og etterhvert også blir ferdig med den, oppdager man at man liker barn som ikke har kommet i puberteten. Da blir etterhvert jevnaldrene jenter uinteressante. Hvilken legning vi har er ferdig bestemt innen vi er 10 år, men vi er for unge til å skjønne det. Men når puberteten kommer blir dette tydelige for de som er født med/utviklet en pedofil legning.

Jeg savner å være et barn uten de store forpliktelsene voksen-livet har, men det er ikke noe stort indre ønske om å rømme tilbake barndommen. Jeg trives jo veldig godt med den alderen jeg har nå også.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Bare tre personer altså? Hva slags nivå er det egentlig vi diskuterer på her? Du bagatelliserer et alvorlig tema.

Jeg vil gjerne ha kilden på at overgrep mot barn i barnehage og skole kun utgjør omtrent 1% av alle overgrep. Ikke fordi jeg ikke tror deg, men fordi dette ikke sier noe om omstendighetene rundt anslaget. 1% av alle rapporterte overgrep, mener du. I Norge eller hele verden? Og tar dette forbehold om mørketall? Og hvor mange barn er egentlig 1% av alle overgrep?

Heterofile, bifile og homofile skal naturligvis ikke nektes å jobbe med barn. Jeg er ikke enig i at pedofili er en legning på lik linje med de ovenfornevnte. Pedofile tenner på barn og det er en faktor som bør reknes inn i avgjørelsen. Jeg definerer de verste lærerne som de som misbruker sin posisjon for å ha seksuell omgang med barn. Her er det kun de pedofile som faller inn. At man er heterofil i tillegg til å være pedofil betyr forsatt kun at pedofile er mindre egnet til å arbeide med barn enn ikke-pedofile.


Jeg er ikke av den oppfatningen at pedofili er en like tydelig legning som min og du har ikke gjort noe for å svare på de spørsmålene jeg allerede har stilt ved den sammenligningen.

Din kommentar om kognitiv forvrengning svarer jeg på lenger nede i innlegget, sammen med det du skrev om impulskontroll.


Jeg kjøper ikke den der. Du prater om fakta, men har ikke klart å vise til undersøkelsen ennå. Selv om det kunne være slik at de som er både pedofile og heterofile forgriper seg på barn oftere enn de pedofile som utelukkende tenner på barn er dette forsatt et problem relatert til pedofili. Jeg synes at dine gjentatte forsøk på å rakke ned på andre legningene er uverdig, og det begynner å bli kjedsommelig og repetitivt uten kilder.

Det du betegner som kognitiv forvrengning og kognitiv eller psykisk forstyrrelse høres ut som det å handle i affekt. Kognitive og psykiske forstyrrelser er noe de fleste ikke vil kunne identifisere seg med, og dessuten ser jeg ikke at du har belegg for å stille den diagnosen. Å handle under affekt er derimot noe alle kan relatere til i en eller annen grad, og det sammenfaller dessuten med impulskontroll. Derfor velger jeg å bruke de betegnelsene fremover.
Jeg leser deg slik at du taler for at pedofile har lettere for å handle i affekt. Ikke fordi de er pedofile, men på grunn av motgangen som følger av å ha et så stigmatisert tenningmønster. Faktum er forsatt at pedofile har dårligere forutsettinger for sin impulskontroll enn ikke-pedofile når det kommer til overgrep og jeg synes ikke de bør få arbeide med barn.

At befolkningen får et mer nyansert syn på hva pedofili er og at det opprettes støtteapparat for pedofile er jeg for. Ikke bare er det humant og riktig, men det hevdes at det vil kunne bidra til å senke terskelen for overgrep og det er viktig og bra. Likevel, selv etter alle disse samfunnsomveltningene, kan jeg ikke se at pedofile bør få lov å arbeide med barn. Jeg er inneforstått med at et sånt forbud ikke kan håndheves på en akseptabel måte, men jeg ønsker ikke at man legitimiserer at pedofile arbeider med barn - ikke engang om også det beviselig senker terskelen for å begå overgrep. Pedofile må finne andre måter å håndtere hverdagen på.
Vis hele sitatet...

Du viste til 3 overgrepssaker, og da spissformulerte jeg meg litt. Poenget er at pedofile mennesker ikke kan lide pga noe NOEN har gjort. Skulle samfunnet vært slikt hadde vel hetrofile mennesker vært utryddet for lenge siden.

Her er statistikken over overgriperens forhold til barnet. Statistikken er basert på overgrep blant norske barn. Statistikken viser 2 tall for hver kategori. Det første tallet viser overgrep uten at det har vært berøring av kjønnsorgan/samleie. Dette kan f.eks. være beføling andre steder, nettovergrep, og annen seksuell atferd. Det andre tallet er overgrep hvor det har vært kontakt med kjønnsorgan og/eller samleie.

Foreldre: 3.6% og 6.4%
Steforeldre: 0.8% og 1.5%
Søsken: 3.4% og 7.4%
Besteforeldre: 2.5% og 4.9%
Andre slektninger: 7.6% og 14.7%
Autoritetspersoner (lærere, leger etc): 1.7% og 1.5%
Andre kjente: 40.6% og 51.5%
Ukjente: 39.7% og 12.2%

Som dere ser, er det mest "andre kjente". Dette vil være venner, naboer osv. som barnet kjenner/vet av. Ukjente er f.eks. ved nettovergrep/camsex/møte noen fra nettet/fremmede som forgriper seg ute osv.

Overgrep begått av lærere er så og si minimalt, og er derfor overdrevent diskutert i denne tråden. Foreldre er faktisk verre.

Jeg har aldri ment at pedofile som OGSÅ er hetrofile lettere forgriper seg. De fleste barneovergripere er hetrofile, IKKE pedofile. Og da snakker jeg ikke om hetrofile som OGSÅ er pedofile.

Kognitiv forvrengning har ingenting med affekt å gjøre. Hetrofile barneovergripere handler derimot oftere i affekt, mens affekt er sjeldent å finne blant pedofile overgripere. Kognitiv forvrengning og affekt er egentlig 2 motpoler.