View Single Post
Sitat av handygirl69 Vis innlegg
Ren JavaScript blir grunnleggende kompetanse som det meste annet bygger oppå .. så da er du i hvertfall kommet igang. Ta en titt på FINN-annonser for front end og se hva som er ønsket. Velg deg ut noen av de mest brukte byggverktøyene også ETT rammeverk/bibliotek og sett i gang å lær. (Men husk å ha det morro!)

Selv var jeg først inni Angular, før dette ble til Angular 2 og ting gikk til helvete. Litt senere ble det React og React liker jeg virkelig godt. Spesielt etter man gikk bort ifra klasser. React med hooks er rimelig ålreit å jobbe med. Ikke at jeg er ekspert, langt derifra.
Vis hele sitatet...
Ahhh react <3

Selv bruker vi vuejs på jobben. Ikke helt fan av det, det er kronglete. Typescript støtten er.. dårlig. Noe bedre i v3, men likevel.

Vært innom et større prosjekt basert på aureliajs, helt kurant rammeverk, svært god TS støtte.

Faller likevel på react / nextjs på privaten.


Det er heller ikke slik at man bare trenger å ha kunnskap om javascript. Fordel å ha kunnskap om autentisering/autorisasjon (oauth/openid), api (rest/graphql), en viss anelse om async/await/promises, webworkers, ytelse og så videre.

Klart en fordel å ha erfaring med en stack, men det er ikke forventet at man kan alt om man er helt fersk. Kommer an på hva man søker på rett og slett. Noen steder har en «bare det funker» tankegang. Det er fyfy i min bok for det oppfordrer til mindre optimale løsninger, og en svært smertefull forvaltningsfase.

Beste tipset jeg kan gi er egentlig å kode så får erfaring, gjør feil og lærer. Lese andres kode er nyttig og gir en bedre forståelse av hvordan andre løser tilsvarende problemstillinger.