View Single Post
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
730
Sitat av Fernet Vis innlegg
Jeg ser ingenting galt i å drikke alene. Men selv gjør jeg det ikke av åpenbare grunner, det grunnen til drikkingen man må være kritisk til. Er det for å kose seg, eller er det for å glemme?
Vis hele sitatet...
Dette mener jeg er det "riktige" svaret. Dere som trekker frem eksempler på folk som har blitt skikkelig alkoholikere etter at de begynte å drikke hjemme har nok bare ikke sett hele bildet. Alkohol er avhengighetsskapende, ja, men det skal faktisk en del til før du sitter der med den tomme Jelzinen foran deg klokka 14 på en tirsdag.

Jeg kommer fra et hjem hvor det å ta seg et glass vin eller to hver kveld er helt normalt. Jeg drikker gjerne resteølen fra helgen på ukedager, gjerne til middag eller kvelds. Har jeg en kartong vin kan jeg også slumpe til å ta meg et glass på slutten av dagen. Hvis jeg ikke har noe bedre å gjøre en helgekveld drikker jeg fint en flaske vin alene. Det er tydeligvis veldig tabu, men jeg ser ikke det store problemet.

Jeg har venner som er ute og drikker seg ganske fulle opptil fire ganger i uken – hver uke, men de rasjonaliserer det med at de er sosiale, og dermed skal det være greit.