View Single Post
Trådstarter
77
Hei igjen!
Jeg kom meg ikke til Peru, men til Portugal der jeg var med på 2 ayahuasca sermonier.
Har et par spørsmål som jeg håper noen vet litt om, men først litt om turen.
Jeg kom ditt på en mandag midt i februar(retreat'n startet torsdag).
Så fikk jeg noen dager detox (4 juicer om dagen og vegetar middag). Så var det også daglig meditasjon.
Jeg er veldig gla for at jeg dro noen dager tidligere og fikk roet ned og vært litt for meg selv.

Det gikk fort opp for meg at jeg var kommet til rett plass, Har ikke møtt varmere og flottere folk. Med enorm kunnskap.
Lærte veldig mye de dagene før selve retreatn startet.

Fredag var første seremoni, og følte meg så "klar" som jeg tror man kan være før en første erfaring med ayahuasca.

Vi satte intensjon, og startet med første kopp.
Det smakte virkelig ikke godt. vi satt litt før vi la oss på madrasser når vi ønsket det.
Etter kanskje 15-20 minutter kom drikken opp igjen og jeg la meg på madrassen. Det gikk litt tid uten at mye skjedde, så fikk jeg tilbud om en kopp til som jeg takket ja til. Drakk den men klarte fremdeles ikke og starte "reisen".
Jeg begynte og bli redd for at det ikke "fungerte" på meg. Drakk en 3 kopp og begynte og miste motet, da jeg fremdeles ikke klarte og gi slipp.
De deltakerne var for lengst igang med deres reiser.
Jeg ble nedbrutt og frustrert når det ikke funket, og det var tungt og ligge der. kjente jo at jeg hadde drukket noe som hadde en slags effekt på meg. Grunnen til det var tungt var rett og slett for jeg var veldig skuffet og lei meg for at det ikke funket. Hadde såklart et håp om heeling som jeg følte ikke ble oppfylt.

Lørdagen kom og jeg følte meg usikker på om jeg ønsket og prøve igjen.
Men iløpet av dagen, og etter å ha snakket med de andre bestemte jeg meg for og prøve. Om så bare en kopp.
Jeg drakk en og la meg ned, følte meg svak hadde nesten gitt opp.
Det gikk en stund og jeg ble tilbudt en ny kopp som jeg takket nei til, men etter anbefalinger fra de og god støtte tok jeg en til.
Og de pakket meg godt inn der jeg lå varmt og godt. nå tenkte jeg bare det som skjer det skjer, uten og tenke for mye.
Etter en liten stund merket jeg at tankene begynte og drive litt, og lot de bare gjøre det. Og jeg startet min første og eneste reise.

Vanskelig og forklare opplevelsen. Jeg så ikke mye, men noen mønster og slikt. Men litt vagt, hadde ingen klare bilder.
Men mange viktige innsikter Kom til meg. Jeg skjønte ting som var viktig for meg og helsen min. Hva jeg måtte forandre, hvorfor og hvordan.
Hadde følelsen av at de innsiktene jeg fikk stemte 100%, og har siden ikke vært i tvil.
Jeg ble mer trygg og ønsket og gå dypere, jeg spurte etter kopp nr 3 og fikk den. Men etter 3 koppen klarte jeg ikke "dra" tilbake til der jeg var.
Men jeg var fornøyd

Min "journey" tror jeg ikke var mer en kanskje en halv time time. Men den betydde utrolig mye og ga meg håp og motivasjon til å begynne og jobbe med "gavene" jeg mottok.

Jeg viste jeg skulle tilbake, og har bestilt på samme plass i slutten av april.

Nå er jeg spent og nervøs på om det blir lettere å "reise" neste omgang.
Har dere noen tips eller kunnskap og komme med?

siden sist møte med ayahuasca har jeg klart og endret en del i livet mitt
Som jeg merker god gevinst av.

-spiser sunt, mye grønnsaks juicer og vegetar middager.
-kuttet ut sukker, kaffe og lettprodukter(cola zero)
-mediterer mange ganger vær uke( skal bli vær dag)
-kuttet ut mye sosiale medier og gameing.
-trener 1-2 ganger i uken (skal også trappes opp, men kan ikke gape over for mye på en gang

Er mulig første sermoni gjorde meg klar for å reise på andre sermoni, jeg vet ikke.

Noen med kunnskap rundt temaet som kan komme med tips og innspill rundt dette?