View Single Post
Det er kvinnegruppenes m'militante tone' jeg refererte til, men ser det var litt klønete formulert.
Ja, likestillingen bør jo gå 'begge veier', men hva mener du egentlig mannen mangler?
Det er snakk om en gruppe der har vært undertrykt, som søker likhet i loven og samfunnet generelt, og før det påpekes, er det klart vi har kommet langt, vi er ved det vanskelige punktet hvor det dreier seg om en del inngrodd verk, mye som kan være vanskelig å se helt konkret.

Du har funnet ett lovbrudd som er vanskelig å etterforske og straffeforfølge, det kokes ofte ned til troverdighet, vanskelig å måle, vanskelig å dømme.
Er ikke det sakens kjerne?
Hva ser du for deg resten av isberget ér?
Er det her vi trenger 'mannsgrupper'?
Hvordan kunne man fått tilbake folks rettssikkerhet?
Jeg vil gjerne misforstå deg rett, derfor håper jeg du beklager at jeg påpeker dette; Det handler om språket du bruker, jeg vet ikke om det er viktig, men litt kuriost.
Jeg vil gjerne straffe virkelige voldtekstforbrytere, og verne om kvinner.
Vis hele sitatet...
Du har flere ganger påpekt kvinner som følelsemennesker som ikke nødvendigvis er feil i enkelttilfeller, men det er en del av gamle dogmer om maskulinitet og femininitet man ønsker å kvitte seg med, det handler om menn og kvinner som gruppe; Man er ikke tjent med at noen får tilskrevet karakteristikker på forhånd.
Slik jeg leser det, er vi vel også enige sistnevnte poeng, vi bare kommer inn fra ulike hold.
Sist endret av Turelli; 12. januar 2017 kl. 15:56. Grunn: klønete formulering