View Single Post
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Grunnen til at du ikke leser ofte om suksess-historier med rus i bildet er nok fordi det ikke er noe de fleste føler for å dele, tenker da på at man kan føle seg som en "skrytepave" o.l. Problemer som innebærer rus derimot er noe en fort kan skrive om da man gjerne vil finne ut av hva man opplever og om det er noen andre der ute som opplever det samme. På en generell basis er det nok mer appellerende for folk å spørre om råd og veiledning istedetfor historier om sin egen suksess med rus. Ikke la dette lure deg, det er en veldig stor andel som klarer å leve med et sunt forhold til rusmiddler. Selv har jeg opplevd suksess her i livet samtidig som jeg har både vært under påvirkning og/eller brukt rusmiddler ved siden-av, men da igjen er ikke dette noe jeg ser noe vits i å skrive om da det mest sannsynlig ikke er interessant for andre å lese. Dette er min teori.
Vis hele sitatet...
Skriver under på dette. Selv fant jeg det sjelden interessant å snakke om eget bruk da rusmidler ikke var mer enn et hjelpemiddel jeg sporadisk brukte for å piffe opp hverdagen litt. Det var først da jeg hadde utviklet et problem stort nok til å erkjenne det som så at jeg kjente behov for å dele erfaringene mine.