View Single Post
Jeg har brukt starten på juleferien til å lese om alt mellom himmel og jord her på freakforum. Mest av alt har jeg lest om rus, diverse erfaringer med alskens stoffer, avhengighet, psykoser, rehab, og sprekk.

Hvis en oppegående person uten erfaring med ulovlige substanser mot all formodning skulle lese gjennom rusforumet for å få mer kunnskap om hva dette innebærer – ja, da forstår jeg at man kan bli skeptisk.

Mange tusen nordmenn sliter med rusavhengighet i 2015, og antallet er økende. Det er hevet over enhver tvil at man spiller med høyere innsats så fort man begynner å eksperimentere med narkotika og medisiner. Det betyr ikke nødvendigvis at det må være forbudt av den grunn. Mitt syn er at det farligste med narkotika er selve forbudet.

Rus er ikke uproblematisk, men forbud er ikke veien å gå, vi trenger kunnskap. Jeg verdsetter freakforums offentlige bidrag i rusdebatten, men jeg synes vi trenger å høre suksesshistoriene også. Jeg vil høre fra deg som har brukt/bruker rus, og som det faktisk har gått godt med i livet.

Selv har jeg de siste 10 årene tatt utdannelse, fått familie, vært i fengsel, reist jorden rundt, solgt masse narkotika, blitt næringsdrivende, hatt et utstrakt forbruk av cannabis på hverdagsbasis, og brukt uhorvelige mengder med stimulanter og psykedelika i festsammenheng. Samtidig som jeg har hatt et noenlunde stabilt liv, med gode venner både inni og utenfor rusmiljøet. Har hatt et godt forhold til foreldre, søsken, og slekt generelt. Helsa er så vidt jeg vet veldig god, er aldri syk, trener hver hverdag, og er i god form. Har solid økonomi, og har det stort sett bra med meg selv. Jeg har aldri tenkt å slutte med narkotika, ser faktisk ingen grunn til det.

Er det vanlig å ha et slikt forhold til rus?
Når jeg leser gjennom forumet ser det ikke slik ut.
Jeg vil høre din suksesshistorie.