View Single Post
Jeg var nylig ute for denne problemstillingen.

Jeg skulle kjøpe en bil, og i utgangspunktet skulle betalingen skje via nettbank. Selger var fransk, så han var også litt usikker på hvordan slikt fungerer her til lands, og hva som er vanlig.

Like før handelen ble selger advart av arbeidskollegaer om betaling via nettbank, da det i enkelte banker er mulig å stoppe transaksjonen samme dag (dette er riktignok ikke mulig i min, men det er nå så).

Uansett, vi ble enige om at vi kunne ta det kontant på grunn av dette, så jeg dro til nærmeste filial, nådde denne rett før stengetid, hvor jeg så ble jeg møtt av tidenes ansatt.

Dette var ikke mulig, blablabla, og hvordan kunne de vite at disse pengene ikke var svarte!? Og når jeg da forklarte pent og pyntelig at det er mine egne penger fikk jeg bare beskjed om at de kunne jo ikke vite hva selger skule bruke pengene til. Fantastiske folk.

Eneste mulighet jeg hadde var å ta ut maksbeløpet i minibanken hver dag i en liten uke, men det hjelper lite når man skal handle samme dag. Forståelse fantes det ihverfall lite av.

Hadde de i det minste beklaget seg og sagt at dette dessverre ikke er mulig lengre på grunn av blablabla hadde det nå vært en ting.

Heldigvis gikk selger med på bankremissé, selv om han aldri hadde hørt om dette, men jeg synes likevel dette er feil vei å gå.
Sist endret av awt; 29. februar 2016 kl. 21:27.