View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Som nevnt over så er halve norge på fylla hver helg. Ellers så skal ingen være ruset på jobb, og det er heller ikke ønskelig med en kirurg med skjelvende hender på grunn av at han er i alkoholabstinens såvel som en stoner som skal være fly pilot. Men det ligger mye mer mer politisk idealisme i avgjørelsen fremfor sunn fornuft, og det skyldes faktisk mye edruskaps organisasjonene sin påvirkning tuftet på kristenmoralisme. Jeg vet de i sin tid prøvde og påvirke mange arbeidplasser til å kreve underskrifter fra alle ansatte på at de kunne rustestes på jobb. Det er de samme som vil ha narkohunder i skolen, og de vil ikke gi seg før hvert nabolag har en narkobikje som obligatorisk går inn i hjemmene til folk hver bidige dag om de fikk viljen sin.


Ruspolitikken i norge er totalt misslykket takket være disse folkene. Det er alltså en forskjell på det å være pilot, kirurg eller jobbe med mennesker som f.eks en sosialarbeider selv om alle de jobbene er like viktige. Likevel så er "narkotika" og utbredt blant mennesker i yrker med ansvar som en pilot. Men de aller fleste som bruker "narkotika" har ikke et rusproblem statistisk sett, og greier å skille mellom når det er greit å ta seg en virkelighetsflukt, eller når de bør holde seg edruelige. Det største problemet er forbudspolitikken som gjør at ingen som er i ferd med å utvikle et rusproblem våger å si i fra. Det hadde vært langt lettere om piloten, eller kirurgen kunne si at desverre så gikk jeg på en smell i helgen og ønsker ikke å ta en operasjon i dag da jeg føler meg treg i oppfattelsen.

Et annet problem er at folk velger å ruse seg på langt farligere stoffer en cannabis, da f.eks amfetamin, og heroin forsvinner fort fra urinen.

Jeg kan ikke få nevnt nok hvor lite respekt jeg har for disse edruskapsfanatistene. De har indirekte tatt livet av folk.
Vis hele sitatet...
For ikke å nevne at helsefagarbeidere er en av yrkesgruppene med størst andel rusmisbruk (10-15 %). Hva det skyldes er det vel mange hypoteser om, men sannsynligvis stress og mye menneskelig lidelse.