View Single Post
Jeg har røykt veldig mye de siste 8 årene. De føste årene var det røyking vær bidige dag, fra morgen til kveld. Har hatt noen pauser fra 3-6 måneder innimellom, samt 1 år med mindre røyking.

Jeg har nå store problemer med å konsentrere meg, holde den røde tråden, evnen man trenger til f. eks hoderegning. Jeg merket problemet først etter ca 1 år med røyking når jeg var på sesjon og skulle ta den IQ testen(?) og hjernen min bare stoppet helt opp på noen oppgaver. Det var sinnsykt frustrerende, for det var slikt jeg var flink på før.

Jeg hadde også ekstremt god hukommelse, kunne huske det meste som en video. Jeg glemte aldri et ansikt, aldri. Jeg kunne lett få 6 på prøver som bare krevde pugging. Jeg kunne aldri se en spillefilm eller en episode mer enn èn gang.

(Det er ikke sikkert det er hasjen alene som har forårsaket dette. Et panikkangstanfall med varighet i 2 timer kan ha en finger med i spillet også.)

Jeg har merket det hjelper å stimulere hjernen med litt hjernetrim som f. eks. soduko, når jeg var i fengsel hjalp skolearbeid og lesing veldig på.

Nå er det nesten helt motsatt og jeg har forandre meg helt, noe positivt faktisk. Jeg er blitt en bedre person, før var jeg kynisk, iskald og manipulerende. Nå er jeg blitt mer og mer lik hippie og kan umulig gjøre mye av det negative jeg var i stand til før. Mye mulig jeg bare ble mer voksen også... Men cannabis har definitivt åpnet opp nye perspektiv.