View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Hvis vi antar at Putin sin ambisjon er å gjenoppreise Sovjetunionen vil jo Ukraine være en ikke uvesentlig brikke i det puslespillet.
Skulle han lykkes med invasjonen og vi ser bort fra den den manglende støtten han vil ha i befolkningen, har han da kommet
et steg nærmere mer makt, være mektigere?
Eller han tatt 10 steg tilbake når vi ser på hvor samlet Europa har reagert samt den økende støtten NATO har i ikke NATO land og
den viljen og våpen kraften USA setter bak dette ?

Det foregår en opprustning rundt han jeg tror Russland ikke har ressurser til å matche og invasjonen vil ikke akkurat minske
Europas satsning militært. For eksempel har Tyskland vedtatt å invester 100 milliarder euro i forsvaret sitt (NATO sitt).
NATO gjør også et flytte av resurser for skru det enda hardere til rundt han og for å f.eks sikre Polen eller hindre en videre
ekspansjon mot Baltikum.

Jeg kan ikke se noe annet en at han har kjørt den drømmen i grøfta i tillegg til blottlegge hvor (lite) sterke Russland er militært.
Vanskelig også å tro at han kommer ut av dette med økt støtte i befolkningen.
I tillegg har han vel også klart å få den mistroen folk i Vesten har til Russland tilbake på et nivå jeg tror vi må 30-40 tilbake i tid
for å finne.

Bra spilt Putin!