View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Og la meg understreke at saken er avsluttet hos barnevernet. De gikk ut akkurat som Myo, de visste at her var det bare til å skrape litt i overflaten, og dritten ville fosse ut.

De skrapte litt, de fant ingenting - så de fortsatte. Og de fortsatte.

Dette handler ikke om å diktere saksgang.

Men det er andre steder saksgangen står diktert - herunder Norsk lov. Prinsippet om barnets beste, for ikke å snakke om prinsippet om minste inngripen, for å nevne noe.

Hovedproblemet er ikke noe som har skjedd i denne saken, hovedproblemet er barnevernets metodikk. Det er denne jeg ønsker kommunisert, som støtte til den pågående offensiven mot Barnevernet som arkaisk og destruktiv institusjon.
Vis hele sitatet...
Jeg ville fått en tredjeperson til å skrive ett leserinnlegg eller tipset en lokalavis. Nordmenn er så enkle at du ikke blir tatt seriøst om saken din virker som en form for egeninterresse.

Få tredjepersonen til å beskrive de konkrete ingripene du mener bryter med prinsippet om minste inngripen og ikke fokuser for mye på hvor urettferdig det er at du må på ett bestemt apotek to ganger i uka, slik du gjør i åpningsposten.

Sitat av equimanthorn Vis innlegg

Bare for å oppklare en siste ting, jeg tror ikke du ville utsatt et barn for så grov omsorgssvikt som jeg skisserer over her, men det var for å statuere et eksempel på hvordan det _kan_ bli. Far min var minst like visjonær som deg før det tilta helt for han. Måten du argumenterer på her får en gammal ringrev som meg til å tenke at det kanskje kan være noe i barnevernets bekymringsmeldinger. Når barna er gamle nok til å være inneforstått med hva rusbruk er, typ i tenåra så er saken så klart en helt annen, men utenom det står jeg for alt jeg har sagt.
Vis hele sitatet...
Slik jeg har skjønt saken er det ikke tøffetom som har omsorgen for barna.