View Single Post
Mye interessante rapporter om psykedeliske stoffer her om dagen.

Her vil jeg si det er så enkelt som at doseringen var utrolig dum. 0.45g er verken fugl eller fisk, og min erfaring er at dette kan være utrolig ukomfortabelt. Du flyr liksom ikke, men du har ikke helt bakkekontakt heller. Man blir litt dratt i mange retninger - Som Bilbo sier i Ringenes Herre så føler man seg som for lite smør smurt utover en stor brødskive.

Må nesten gå smått OT her:
Jeg har med overlegg prøvd å utforske linken mellom aggresjon og sopp ved flere anledninger.
Driver med kampsport og nettopp dette har vært min motivasjon for å gjøre dette.
Har alltid med meg sverd i skogen når jeg tar meg en trip og det har bydd på endeløs moro med innlevde dueller med forestilte motstandere i sinnet. Hender jeg har møtt på folk på vei til og tilbake fra skogen, med sverdet stroppet til hofta eller ryggen med trynet fult av jord og sot - har endt i en del rare blikk.

Ut i fra hva jeg har opplevd kan jeg konkludere med at forfedrene våre var inne på noe med disse "mytene" om konsumering av fleinsopp til krig.

Jeg ser det slik: psilocybinopplevelsen har mye med hvor mye kontroll du klarer å ha over trippen.
Har du kontroll føler jeg man får tilgang til et slags forstørrelsesglass man kan rette mot spesifikke følelser i kroppen og tanker i sinnet og jobbe derifra. Du sitter på en måte på en veldressert og trent hest - et arbeidsverktøy som kan brukes til ting langt forbi hva man evner å forstå før man har opplevd det selv.
Har du derimot ingen kontroll blir det som å sitte på ryggen til en vill hingst - hvor den er mesteren. Og da kan hva som helst komme opp, spesielt undertrykte følelser.
Er slettes ikke uvanlig med aggresjon. Har sett flere ende opp med å bli aggressive og dette er alltid drevet av at de egentlig er veldig forvirret og at dette er følelsene som kommer opp som en slags løsning eller måte å forsvare seg på.

Just two cents