Tråd: Matte 2P-Y
View Single Post
Gjest
Trådstarter
198
Sitat av Læreren Vis innlegg
Litt nede på siden her ligger gamle eksamener i 2PY med løsningsforslag. Mye bra å øve på!
Vis hele sitatet...
Takker! Dette skal jeg sende til hun


Sitat av Dreams Vis innlegg
Det beste tipset jeg kan komme med er å se på undervisningsvideoene på Campus Inkrement, https://campus.inkrement.no/226094.
Vis hele sitatet...
Wow! Videoer faktisk, takk!

Sitat av xghost Vis innlegg
Regne, regne, regne! Begynn denne uken!

Matte er et fag man må fordøye, det hjelper ikke å øve to uker før eksamen. (Det hjelper jo, men er gjerne ikke nok.)

Mitt tips er å øve én time hver dag. Jeg ville lastet ned tidligere eksamener: 2014,2015,2016 ... gjerne flere også) og regnet gjennom dem!

Dessuten så ville jeg lastet ned hver fasit på del 2. Disse kan hun benytte seg av på selve eksamen, og som du kan se på de tidligere eksamene, de er ofte svært lik! Litt bytting, og vipps kan du løse oppgaven ut ifra fasiten.
Vis hele sitatet...
Ja vi tenker å begynne nå ganske snart, også skal jeg lære henne noen effektive metoder hvordan hun skal gå frem for å løse oppgavene.


Sitat av lor3ntz Vis innlegg
For å dra denne tråden tilbake til tema, kan jeg nevne at røde kors tilbyr gratis leksehjelp for vgs i flere byer i Norge. Det kan være verdt å sjekke ut fremfor privatundervisning som kan være ganse dyrt. I tillegg må jeg også nevne khanacademy.org som er en helt glimrende ressurs for å lære seg matte.
Vis hele sitatet...
Hun er ferdig med VGS (for 2 år siden), kan hun fortsatt benytte denne muligheten da?