Tråd: Matte 2P-Y
View Single Post
Sitat av cplpro Vis innlegg
Er enig i deg der. Man kan lage analyser og modeller i Java, men det går nok en del treigere enn i python.
Vis hele sitatet...
Nei. Dette er galt. Har du en benchmarkstudie å vise til? Ekstreme påstander fordrer ekstreme bevis og alt det der.

Hva med worldwind? Tror du ikke kanskje at det er litt analyser med i bildet der? Sånn for å ta et eksempel jeg kom på i farten.

Sitat av cplpro Vis innlegg
Kjenner du noen som bruker java til sånt?
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør jeg faktisk. En fyr som jobber ute i industrien med å regne på hvordan olje bevegere seg i mikroporer i bergrunnen. Og en annen fyr som bruker java og matlab til å modellere snøskred. Og jeg kjenner folk i en forskningsgruppe som diller med astrofysikk; de bruker også stadig mer java.

Sitat av cplpro Vis innlegg
det gjør ikke jeg :P
Vis hele sitatet...
Innser du egentlig hvor morsomt dette utsagnet er når det kommer fra deg?


Sitat av cplpro Vis innlegg
Men til han der oppe som spurte om hvilke språk man burde lære seg, så vil jeg nok også anbefale java, for kan man det, så lærer man også andre språk relativt fort.
Vis hele sitatet...
Det er ikke galt, men det gjelder det meste. De fleste grubler altfor mye på hvilket språk de skal lære i steden for å bare begynne å kode. En som begynner med Ada, lisp eller et eller annet sært assemblerspråk til en plattform som knapt finnes mer som femtenåring har et bedre utgangspunkt enn en som venter til han er 25 med å velge arbeidsspråket for sitt universitetsstudium.
Sist endret av Myoxocephalus; 27. februar 2018 kl. 11:25.