Tråd: Matte 2P-Y
View Single Post
Gjest
Trådstarter
198
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg hadde matte 2p-y for to år siden. Nå ble ikke jeg trukket opp til eksamen, så den biten er jeg usikker på.
Men de pleier å være ganske like, så gjennomregning av tideligere eksamensoppgaver er god trening.
Vi brukte GeoGebra for regning på pc, og det er relativt enkle grafregning med rette linjer i det pensumet.
Jeg fikk forøvrig sekser i standpunkt uten at jeg la store innsatsen i faget.

Hva slags mattematikk har du hatt på informasjonsteknologi?
Vis hele sitatet...
Vi har ingen matte på studiet, bare programmering :P og ved å programmere en god stund, så blir man jo på en måte litt bedre i matte også i og med at man lærer seg å "tenke" frem til løsninger og logikken forbedres.

Sitat av Shredded Vis innlegg
Tar 2P-Y i år, sliter ikke i det heletatt. Vi har prøver som er lik eksamenene, altså med tanke på del 1 og del 2.

Del 2 er altså på PC, dette er den delen jeg alltid gjør det best på. Tror det er en stor fordel å være "IT-mann", siden det er egentlig bare å lære hvordan Geogebra fungerer, du kan jo også ta med et/mange hjelpeark med oppskrift på hvordan du løser oppgavene.

Det som kan gjøres på PC er jo begrenset. Hvis du går utifra SINUS 2P-Y boken så er det kapittel 3, 4 og 5. De har mye til felles, i kap 3 bruker hun kun Excel og lager tabeller med frekvens og sånt. Mens i kap 4-5 er det litt bruk av Geogebra.

Bare sier det: Det er mest sannsynlig VELDIG få oppgaver digitalt, hun kommer heller til å slite med tiden.


Morsomt at du snart har Master i Informatikk, noe jeg har lyst til å starte med snart. Men hvordan vet jeg om dette er det riktige faget for meg å studere? Er mesteparten av studiet koding? Har ikke "hatt tid" til å lære å kode først - så er jo fortsatt usikker på om dette er noe jeg faktisk liker. Uansett, kommer studiet til å bli vanskelig om jeg har null peiling på hvordan man programerer og lignende før jeg begynner der?
Vis hele sitatet...

Takker for svar settes pris på! Ja det samme sier hu, at hun sliter med tiden på eksamen og blir fort stresset og får "jernteppe"

Så du mener altså at hvis man bare lærer geogebra programmet bra så skal dette gå veldig fint?

Off topic: Jeg vil anbefale deg å lære enkelt programmering språk på fritiden slit som HTML/CSS/Javascript etc etc, sånn at du blir litt varm i trøya før du eventuelt begynner på det studiet. Hvis du ser at koding er gøy, så er det bare å kjøre på med den studieretningen! www.codeschool.com er veldig bra sted å begynne, anbefales
Sist endret av random512377; 26. februar 2018 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.