Tråd: Matte 2P-Y
View Single Post
Hei! Jeg har en kjæreste som har veldig gjerne lyst til å studere, det er bare et lite problem tho, og det er at hun mangler matte(hun har strøket i dette 3 år på rad)

Hun trenger matte 2P-Y for å få vitnemål. Det som jeg syns er litt underlig, er at hun hadde bra karakterer i andre fag(4 og 5) på videregående skole.

Hun gikk helse og sosial 1 og 2 året, og påbygg 3 året, og på grunn av dette så er den "letteste" matten hun kan velge Matte 2P-Y.

Jeg har lovet henne at jeg skal sette meg ned med henne og hjelpe og øve til eksamen(hun skal ta eksamen igjen 22 mai). Problemet her er at jeg er ikke så veldig flink jeg heller (fikk 3 i p-matte :P ), men jeg er snart ferdig med mastergrad i informatikk, så jeg har nok forbedret meg ganske mye i matte fra da jeg gikk videregående.

Hun skulle gjerne gått timer og sånt privat på sonans, men akkurat nå har hun ikke økonomi til det, så vi får bare satse på å lese sammen også står hun.

Spørsmålet mitt er om noen har tatt Matte 2P-Y og har noen tips til lesing og hvordan man gjør det bra på eksamen?

Så vidt jeg har forstått fra henne så er eksamen delt i 2 deler hvor del 1 er ganske lett ifølge henne, men del 2 er veldig vanskelig hvor dem også skal bruke pc og sånt.

Takker for svar