View Single Post
En gang da kjæresten min skulle kjøre meg hjem og vi begge var egentlig litt i overkant skække. Legger vi merke til en helt svart passat med sota ruter, kjæresten min kan en del om bil og sier det der er sivil. Vi tar av inn til meg og tenker ikke noe mer på det, sier hadet og så kjører han. Etter 10 min ringer han meg, han er helt skjelven og jeg hører emd en gang at noe har skjedd. Han forklarer at med en gang han hadde kjørt ut fra meg, hadde sivilpolitibilen slått på lys og sirener og stoppet han. Han vet at i en sivilpoliti bil er det alltid to politi menn, så han reagerer når han ser det er kun en. Han ruller ned vinduet i det politimannen kommer mot han. Han hadde nærmere 3 g i en snusboks i lommen som han kastet på innsiden av setet og en bong som sto på gulvet på passasjersiden. Samme dagen hadde han vasket hele bilen innvendig og utvendig så den var helt strøken. Når politimannen kommer hilser han og ber om å få se førerkort og vognkort, han vimser litt men finner det fram, alt er greit til politimannen sier at han er sivilt narkopoliti...
Han spør kjæresten min (mens han lyser han i øynene med en lommelykt) om han driver med rusmidler og ser ned på den runde snusboksen han har i lommen, han blir mistenksom siden han er stresset, men kjæresten min bare svarer nei, jeg holder meg kun til snus og alkohol. Politimannen lurer på hva han gjør ute å kjører nå og litt sånne småting. Kjæresten min forklarer at han har kjørt meg hjem etter at vi "hadde vært på kino" osv. Men politimannen gir seg ikke og spør hvorfor han da stresser sånn? Men heldigvis er kjæresten min snartenkt og sier bare "Det er første gangen jeg blir stoppet siden jeg fikk lappen, selvfølgelig blir jeg jo litt stressa da" Politimannen lyser litt inn i bilen både foran og bak og sier til slutt. "Ja det forstår jeg, du får kjøre pent og ha en fin kveld videre!" og går tilbake til bilen og kjører. Det er hva jeg kaller sketchy ..