View Single Post
Alt jeg skal til å skrive nå, stemmer. Om dere ikke ønsker å tro meg, shit happens.

Da jeg var 14 skulle jeg og en kompis hjem til meg for å røyke vannpipe. Min mor var vekk denne natten, og tenkte vi kunne slappe av litt med vannpipe og musikk. Jeg har alltid hengt med folk som er en del eldre enn meg, og i dette tilfelle var kompisen min 18.

Siden jeg ikke bodde fast hos mor tok jeg toget opp. Et par stasjoner før vi skulle av skulle kompisen min hoppe på toget. Han sa at vi skulle av på neste stasjon for der stod en kompis av han med bil og kunne kjøre oss. Jaja, tenkte jeg og labba inn i bilen. Dette var kun noen mnd før jeg røyka hasj for første gang, så kjente ikke igjen lukten, men syns det luka merkelig skog i bilen

Disse to jeg satt i bilen med var kjenninger av politiet, sjoføren hadde sitti inne, bilen var etterlyst for ran i sverige og tro det eller ei, men skiltene var stjålet fra privatbilen til en politimann. Jeg vil bare gjøre det klart at sjoføren var en total idiot. Lappen hadde han heller ikke. jeg ble ikke informert om NOE av dette, før det var alt for sent.

Anywayz, vi kom oss hjem til meg og vi røyka litt vannpipe og slappa av. Så fant gutta brått på at vi skulle til en kompis som var på et "mødrehjem" en times tid unna. Fair enough tenkte jeg og vi rulla mot dette stedet. Klokka begynte å bli 6-7 og dette var i oktober og det begynte smålig å bli mørkt ute.

Vi stoppet innom en butikk og kjøpte 20 rød prince og en 6-pakk med halvlitere øl til meg, mens de andre skulle ikke ha noe. Etter 436534 pissepauser, stjeling av noen liter bensin og passert noen blinkende bokser så begynte det å blinke bak oss.. Vi satt i en relativt kraftig bil, og full tank og det var ikke første gang dissa gutta hadde kjørt fra politiet.

Etter et kvarters kjøring og 6 blinkende biler bak oss bestemte politiet for å sette en semitrailer tvers over veien. Eneste stedet traileren ikke dekket var grøfta. Der måtte det jo stille seg en onkel, som jeg tror fikk rimelig vondt i kneet sitt.. Jeg var allerede småfull og tenkte ikke stort over hvor ille dette var. Idioten i baksetet skøt etter politiet med et luftgevær som lå baki, og det var full texas lettere sakt. Etterhvert ble jeg så nervøs at jeg ikke kunne kontrollere skjelvingen i beina mine, men det merkelige var at jeg ikke rørte en eneste sigarett etter at det begynte å blinke vak oss. Det tok gode 45 min før de klarte å presse oss ned i grøfta, og vi måtte løpe.

Vi satt i en Coupe, (altså to dører) så han trøkka meg i dashbordet, hoppa ut bak setet, dro meg ut av bilen og kasta meg opp grøfta. Jeg fikk løpt i et minutts tid før jeg hadde mista begge skoa og politiet trøkka trynet mitt ned i myra.
Da jeg kom ned på veien igjen, med håndhjern på ryggen kasta de meg i bakken og jeg ble liggende der å fryse, drit våt og kun iført hettegenser og vanlig bukse. Husker de sa noe om at de skulle la meg bli bikkjemat, så sparka de meg drithardt i hofta og spurte hva jeg syns om det. (det med bikkjene altså).

Etter 10 min på den iskalde bakken, så ble jeg kasta inn i Vitoen, hvor sjoføren satt. Han hadde tydeligvis satt seg fast i sikkerhetsselen, og kom seg ikke ut. Så begynte politiet å spørre om de var nødt til å lete etter sistemann, om han var rusa og trengte hjelp eller om han klarte seg.

Etterhvert kjørte de oss nedover mot politikammeret, og idioten som jeg var med måtte bare slenge med leppa. type:
"Ække dere snut a?? Hææ? Skakke ligge i 130 i 80 sona dere?? jævla snutefaen"

Jeg var helt rolig, og oppførte meg som en hvilken som helst annen sjokka, halvfull, andrenalinfylt 14åring ville gjort.
Da vi kom ned til kammeret måtte jeg stå bak en bøyle, og gi fra meg alle tinga mine. Ikke sko, ikke belte, ingenting som jeg kunne henge meg med osv skulle inn på glattcella.

Så kommer det som ga meg mest noia i løpet av hele kvelden. Politimannen tok på seg hansker, og ba meg ta av meg buksa. Jeg sa at det ikke kom til å skje, ikke faen. Han smilte, tok tinga mine å la dem i safen, tok av seg hanskene igjen, ga meg et håndkle og et pledd og sa: "Neh, vi har sikkert ikke noe klær som passer deg uansett."
Han tenkte da på at buksa mi faktisk var klissvåt og at jeg skulle få en tørr en, og ikke å undersøke utgangen min xD

Etter noen timer med soving på glattcella, så skulle jeg hjem. Ble henta av søster som kjørte meg og kompisen min hjem til hver av oss. Kompisen min hadde kommet seg unna, men hadde slått hofta si så hardt at han ikke hadde noe annet valg enn å krype ut på vegen og bli spotta. Han hadde aldri klart å komme seg til sentrum i kulda på egenhånd.

Vil desverre ikke linke til nyhetsartikkler, pga identifisering av meg. Er nok fler på forumet som kommer til å skjønne at jeg er meg nå, men det får gå xD

Beklager eventuelle skrivefeil.