View Single Post
Genial tråd, har sitti på nattevakt og lest gjennom hele nå mens jeg har kjedet meg! Får vel komme med mitt eget lille innspill, selv om det ikke kan måles med mange andre her.

Jeg og en gjeng med kompiser (vi var vel 2 eller 3 relativt fulle biler, så vidt jeg husker) hadde vært i Oslo på konsert, og tok en grei omvei hjemover (vi bor cirka 2 timer unna), på grunn av mye problem på hovedveien når vi kjørte nedover. Stoppet litt gjemt bak en butikk i en liten by, der vi fyrte opp en jay.
Stemningen var topp, og i det jeg skulle få jointen for andre gang, og holder på å inhalere, hører jeg en bil komme, og en kompis sier: Det er purken. Han og noen til var edru, og jeg trodde de bare køddet med meg, kikket raskt bort og så bare en stor bil, så jeg tenkte ikke noe mer på det, men så sier en av de andre stoner-guttene at det faktisk er purken, og jeg snur meg rundt igjen, ser rett på politibilen med store øyne i det jeg blåser ut røyken.
Politiet må kjøre en liten runde rundt for å komme seg ned på parkeringsplassen vi stod på, jeg stod rolig med spliffen mellom fingrene og venter på hva politibilen kommer til å gjøre, den svinger inn og kjører ned på parkeringsplassen.
Jeg slipper jointen og prøver med minst mulig bevegelser å skuffe litt snø over den.
De stopper, ruller ned vinduet og spør oss hva vi gjør her så sent på natten, så åpner bakdøren seg, og der sitter det enda en politimann (shit, dette går rett vest, tenkte jeg). Vi forklarte oss greit og sa vi hadde vært på konsert, tok en omvei hjem fordi det var mye kaos på hovedveien, og at vi stoppet for en sigg-pause (flere stod med sigg i hånden).
De ønsket oss en god tur hjem og rullet av gårde.

Jeg var den som snakket mest med dem, og det var ikke før vi hadde dratt at jeg kjente noiaen ta skikkelig fatt og jeg satt der i bilen med puls i hundre og tenkte på at vi hadde rimelig flaks.