View Single Post
Jobbe seg opp ja, det er få steder dette er mulig i min erfaring, men ingen regel uten unntak.

Kjenner noen som har gått automasjon på vgs og jobber i dag som i stillinger som tilsvarer siv ing. Eller en kompis som aldri fullførte høyere utdanning fordi han er helt magisk på å kode.

Så ja det er mulig men det krever knallhardt arbeid og at du er i en bedrift som ser potensiale i deg. For alle oss andre så er det lettere og studere ett par år og hoppe rett inn i karrierestigen.

De fleste som gikk yrkesfag, jobber fremdeles som mekaniker, elektriker, snekker, de fleste som tok høyere utdanning jobber med det de utdanna seg som.

Studielån er jo det beste lånet noensinne, trøbbel med å betale logg deg inn, arbeidsledig ring og forklar. Utsett betaling og til og med avkortning på nånet er jo noe av det enkleste som finnes, så lenge du tar kontakt.

Men skulle jeg selv valgt på nytt ville jeg gått yrkesfaglig, fagbrev, påbygg, studier. Klarer man det så er man ofte ettertraktet, så lenge fagbrev og studier hører sammen, unntak her og. Murer og filosof, jobbe med hr i ett av landets største bedrifter...
Sist endret av tearz83; 28. oktober 2021 kl. 08:45.