Tråd: Snike på tog
View Single Post
Ekvivokk's Avatar
Trådstarter
816
Da kan jeg vel rapportere at togreisen er overstått.

Iom at jeg veit at konduktørene husker at den plassen har fått stemplet billett, ikke hvordan man ser ut eller hvor man skal, så viste jeg at med engang jeg fikk meg sitteplass så ville det gå greit.

Jeg valgte å kjøpe en billett som tok meg et par stasjoner frem, sånn at hvis toget var fullt, som det var når jeg tok det, så hadde jeg tid til å finne sitteplass og jeg ville i tillegg blir huska som "har vist billett" av konduktøren. Jeg fikk ikke sitteplass først, så jeg måtte vise billett mens jeg stod, så når noen gikk av tok jeg plassen som ble ledig, når konduktøren gikk forbi igjen og spurte etter nye reisende, så jeg bare ut vinduet, og det fungerte. Det er også en ting, hvis konduktøren går forbi deg engang så er det veldig trygt å anta at h*n kommer til å gå forbi deg uten å spørre neste gang også.

Kjøpte forresten barnebillett og slapp unna med det, som sparte noen kroner til, et triks med dette er at hvis du kun har nok til å betale for mellomlegget til student/voksen og ikke gebyret vil de som regel godta det, da det skaper mindre krangel og stress for begge parter.

Så å snike på lengre distanser går veldig greit, så lenge man planlegger det litt.