View Single Post
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Det er jo helt på trynet hvis NAV virkelig fratar folk som skal sone i fengsel retten til dagpenger eller annen stønad. Jeg har for eksempel en gjeld på 100.000 kr som gikk til namsmann, fikk deretter gjort en god avtale med kreditor om å betale 5000 kr i måneden. Hvis NAV fratar meg dagpengene blir avtalen misligholdt med min kreditor og da får jeg hele gjelden rett i fanget og da går alt til helvette.. Gjelden går videre til namsmann hvor jeg får tvunget gjeldsordning hvor de trekker penger fra kontoen min med engang de kommer inn..

Da må jeg eventuelt lyge og si at jeg ikke får penger fra nav, og be min mor om å sende meldekort hver 14. dag mens jeg sitter inne slik at jeg ikke misligholder avtalen med kreditoren min. Passelig møkkasystem.. Det gjør det ikke lettere for meg å komme meg i jobb igjen etter soninga hvertfall, eller å få en skikkelig økonomi. Det er norge det! Havner vel på gata etter soninga. Hah :P
Vis hele sitatet...
Jaggu fælt at Norge har et slikt system at de hjelper folk med selvpåført gjeld til å kunne leve et greit anstendig liv, sant?


For øvrig, fengsel i Norge er heldigvis ikke bare for å straffe - men også for å rehabilitere. TS trenger nok ikke bekymre seg nevneverdig for fengselet, så lenge han/hun viser vanlig og forventet folkeskikk.