View Single Post
Sitat av kyrre Vis innlegg
Jeg tror retten ville funnet det til god skjellig grunn å tro at narkomane vil kunne ha kniver og eller andre stikkvåpen på seg.

Du som har vært vekter ved et kjøpesenter, hvordan er regelverket rundt bortvisning når vedkommende nekter å la seg bortvise. Hvordan stiller regelverket seg til fysisk makt for å bortvise folk? Hvilke paragrafer kan du spille på da?
Vis hele sitatet...
Dessverre slik er det ikke, muligens hvis vedkommende hadde hatt på seg våpen til bruk før, men det er jo ikke lov å diskriminere.


Det skal jeg sjekke ut når jeg kommer hjem ifra jobb, har begrenset med internett her. Men i ut ifra hva jeg har lært har du ikke lov å utvise folk med makt, det er det bare politiet som har lov til. Men det skal legges til at jeg har fått beskjed av en politimann i tjeneste at "Dere kan jo bare ta tak i armen og hive de på huet og ræva ut selv da, ville ikke fått noen følger!".

Det skal sies at jeg ikke har tatt i bruk det rådet enda, men det forteller jo litt om hva slags praksis iallefall den ene politimannen har. Skal komme tilbake til deg imorgen ang. paragrafer på bortvisning ifra privat område!