View Single Post
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ikke ulovelig å besitte eller bruke nei, det har jeg heller ikke skrevet noe sted, men salg er ulovlig.
For produkter som kan føre til helsefare er nemlig ulovlig å omsette i Norge.

Ifølge antidoping norge og ikke wikipedia så tar du feil, det står listet opp som nummer 1 under stimulanter.
Wikipedia er ikke en ordentlig kilde da det blir redigert hele tiden av hvem som helst, det ser du også fort på revisjonshistorikken.

http://www.antidoping.no/english/pro...s6-stimulants/
b: Specified Stimulants. Including, but not limited to:

4-Methylhexan-2-amine (methylhexaneamine);

I narkotikalisten går det under tryptaminer og fenetylaminer.
Vis hele sitatet...
Du har flere steder sagt imot meg når jeg har påpekt at stoffet ikke er ulovlig å bruke i Norge, og du har lenket til en tekst som hevder at stoffet står på narkotikalisten i tillegg til å påstå at det står på narkotikalisten selv (Under tryptaminer og fenytalaminer) - Jeg spør igjen: HVOR ?

Det er faktisk ikke noe skam å innrømme at du tok feil. Men når du skal hevde at et preparat står på narkotikalisten i lovverket vårt når det faktisk ikke gjør det, så blir diskusjonen håpløs.

Lovdata er min kilde, forhold deg først og fremst til det. Wikipedia var bare sånn apropo.


DMAA finnes ikke på narkotikalisten. Hverken under det ene eller det andre.

Ergo ikke ulovlig.

Nå har jeg for sikkerhets skyld saumfart begge listene og absolutt alt de spesifiserer. DMAA er ikke på noen av de (Noe jeg visste fra før)

Det var mattilsynet som stanset salg av DMAA i Norge, fordi dette ble gjort i EU og USA. Det ble aldri kriminalisert utover dette, noe mangelen av stoffet på doping/narkotikalisten også bekrefter.

Det er masse produkter som kan føre til helsefare som er fullstendig lovlig å omsette i Norge, alt kommer alltid an på mengde. Koffein er et godt eksempel.

DMAA`s helseskadelighet er svært omdiskutert, senere forskning har stort sett vist at det ikke er særlig skadelig brukt forsvarlig. Som er litt av årsaken til at man har begynt å selge det åpent igjen i blant annet USA.

Sitat av NoBro Vis innlegg
Du har flere steder sagt imot meg når jeg har påpekt at stoffet ikke er ulovlig å bruke i Norge, og du har lenket til en tekst som hevder at stoffet står på narkotikalisten i tillegg til å påstå at det står på narkotikalisten selv (Under tryptaminer og fenytalaminer) - Jeg spør igjen: HVOR ?

Det er faktisk ikke noe skam å innrømme at du tok feil. Men når du skal hevde at et preparat står på narkotikalisten i lovverket vårt når det faktisk ikke gjør det, så blir diskusjonen håpløs.

Lovdata er min kilde, forhold deg først og fremst til det. Wikipedia var bare sånn apropo.


DMAA finnes ikke på narkotikalisten. Hverken under det ene eller det andre.

Ergo ikke ulovlig.

Nå har jeg for sikkerhets skyld saumfart begge listene og absolutt alt de spesifiserer. DMAA er ikke på noen av de (Noe jeg visste fra før)

Det var mattilsynet som stanset salg av DMAA i Norge, fordi dette ble gjort i EU og USA. Det ble aldri kriminalisert utover dette, noe mangelen av stoffet på doping/narkotikalisten også bekrefter.

Det er masse produkter som kan føre til helsefare som er fullstendig lovlig å omsette i Norge, alt kommer alltid an på mengde. Koffein er et godt eksempel.

DMAA`s helseskadelighet er svært omdiskutert, senere forskning har stort sett vist at det ikke er særlig skadelig brukt forsvarlig. Som er litt av årsaken til at man har begynt å selge det åpent igjen i blant annet USA.
Vis hele sitatet...
Det er riktig nok at man ikke får lov til å omsette det i Norge, men dette er en regulasjon Mattilsynet gjorde for noen år tilbake (2011/2012) og det blir på lik linje med at eksempelvis multivitaminer med for høye konsentrasjoner pr mg også ikke kan omsettes i Norge. Mao. altså ikke med hjemmel i straffeloven.

Men sånn utover alt dette. DMAA er ikke så forbanna potent som du virker til å tro.

De første 3-4 gangene er det som koffein+, litt økt fokus og energi, så kommer toleransen og man merker fint lite av noe som helst.

Mesomorph er dog en fin PWO, men det er altså flere ting enn bare DMAA som utgjør en god pwo.

Og for all del så finnes det gode PWOer uten DMAA også.
Sist endret av NoBro; 4. mai 2017 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.