View Single Post
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Tusen takk for innleggene dine. Du hjelper meg.
Jeg tror kanskje jeg trapper ned litt kjapt, men legen min vil ikke at jeg skal ha det her i kroppen lengre, og der vil ikke jeg heller. Jeg er så bestemt. Samtidig orker jeg ikke å være så syk, for da får jeg ikke sett barnet mitt :-( Ho skal aldri se meg sånn. Ho er trygg bestandig, og det skal ikke forandre seg. Blir rådvill jeg :-(
Vis hele sitatet...
Ofte lurt å høre på legen. Har dere en avtalt nedtrappingsplan nå eller tar du sobril ved behov ? Det kan være skadelig for en nedtrapping å ta ekstra doser når en føler behov. Det beste er å følge et veldig bestemt mønster. Fks 25 mg 0900 - 25 mg 15-00 25 mg 2400. Om en har behov for ekstra doser da må en heller øke grunndosen.

Må være kjedelig og ikke ha mulighet til å være den gode moren du sikkert er. Om du ikke klarer dette så krev å få hjelpe via DPS med psykolog og psykiater. Det er svært viktig at dette går som det skal og at du har en veldig god plan som gjør at du kan ha mer kontakt ! Jeg hadde selv god hjelp av samtaler med psykolog når jeg trappa ned på medisiner. Hadde da også utvikla generalisert angst som gjorde nedtrapping 100 ganger verre.
Uansett kom jeg godt ut av det, nå er jeg angstfri og pillefri. Samtidig trengte jeg god tid og psykologhjelp. Fks var det psykologen som fikk meg i gang sosialt uten at jeg fikk typiske svette, uro og ubehag.

Det finnes masse teknikker som en kan bruke som handler mye om å sette fokuset på andre ting. Ikke gi næring til angsten. Angst er ikke farlig i den forstand, det bare føles farlig der og da. Om en føler en ikke har kontrollen så tar angsten kontrollen. Så ta over kontrollen. At du føler deg rådvill kan jeg godt forstå og da trenger man kanskje litt ekstra hjelp i en periode. Uansett vil det for hver uke som gå nå bli litt og litt bedre.