View Single Post
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Men det er jo også grunnleggende helt feil. Så uansett er det fucked up, og åpenbart sleazy av DEA
Vis hele sitatet...
Ok, har du noen kilder på dette?
Ser det har blitt brukt litt forskjellige navn fra både min side og TS sin side, men det korrekte er "Schedule 1 drugs".
Etter det jeg kan søke opp så defineres ett "Schedule 1" stoff slik: "Marijuana will remain a Schedule 1 substance under the Controlled Substances Act. Substances in Schedule 1 are determined by the Food and Drug Administration to have no medical use."

Så om dette er feil så må du bare fylle på med informasjon.

http://www.usatoday.com/story/news/2...-law/88550804/

I saken jeg linker til som TS også refererte til nevnes det feks at bivirkningene er altfor store i forhold til de medisinske fordelene.
Og helt ærlig, om du bruker cannabis til ting som smertelindring eller for å minske stress så er det en ganske heftig bivirkning ved å bli stein. Og i de fleste tilfeller finnes det medikamenter som har bedre medisinske egenskaper og færre bivirkninger enn helt vanlig cannabis rullet opp i en joint.

Ett annet problem er jo alle de forskjellige strains-ene og raffinerte sluttproduktene som gjør at det er vanskelig å reprodusere spesifikke medisinske egenskaper og også vanskelig å godkjenne hele planten for bruk mot en spesifikk lidelse.

Personlig mener jeg at avkriminalisering og legalisering av virkestoffer for bruk medisinsk bør innføres, men salg direkte over disk er jeg veldig skeptisk til og kan ikke se at fordelene veier tyngre enn ulempene.

Dere har vel sett alle de idiotiske medisinske grunnene til at folk i enkelte delstater får resept på cannabis?
"Jeg har vondt i skulderen, derfor skal jeg hjem å røyke meg stein".