View Single Post
Jeg skal ikke konkludere rundt Big Pharma, men det er noen punkter jeg gjerne vil belyse:

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Ang "class A drug", etter det jeg kan lese så betyr den klassen bare at stoffet ikke har noen medisinsk effekt og har ingenting med hvor potent stoffet er (siden du sammenligner det med heroin).
Vis hele sitatet...
Problemet med Schedule I-klassifiseringen i USA er at det avfeier medisinsk bruk av stoffet på føderalt nivå, og legger store demper på forskning. Jeg har tatt opp problematikken her og her. En omklassifisering fra schedule 1 til schedule 2, der stoffer som morfin, metamfetamin, kokain, metadon og oxykodone er plassert i dag, vil gjøre en dramatisk forskjell når det kommer til anerkjennelse av medisinsk bruk, og ikke minst åpner det for vesentlig mer forskning enn i dag.

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Men er det ikke store penger for legemiddelindustrien om feks medisinsk cannabis blir legalisert flest mulig steder?
Vis hele sitatet...
Medisinsk cannabis spiser fra markedet til blant annet smertestillende medisiner, og det er ikke sånn at de tradisjonelle legemiddelselskapene nødvendigvis kan erstatte denne inntekten bare ved å begynne å produsere cannabis. Sammenhengen mellom lovlig medisink cannabis og nedgang i bruk av andre reseptbelagte medisiner er omtalt i blant annet Washington Post.


simchris: Slik jeg forstod det puttet DEA stoffene i kratom midlertidig i schedule I, men etter en enorm backlash fra brukere, som til og med fikk støtte fra flere politikere, fjernet de den fra schedule 1 igjen. Kratom har ikke en trygg fremtid enda, men det er i det minste positivt at DEA nå er åpne for kommentarer før de eventuelt gjøre noe mer. NPR er blant de som skriver om at DEA gikk tilbake på sin opprinnelige avgjørelse.
Sist endret av Nichotin; 12. desember 2016 kl. 18:17. Grunn: Typo