View Single Post
Sitat av simchris Vis innlegg
Legemiddelindustrien ville tapt enormt mye penger da legalisering ville ha åpnet for private aktører, pluss at det er enkel å gro på egenhånd.

Det er virkelig ikke konspiratoriske videoer på den kanalen, han poster kildene han bruker under youtube-videoene. Hvilke av påstandene er det du ønsker kilder for? Det er egentlig ikke så kontroversielt det det er snakk om her, det er ikke vanskelig å finne kilder på at DEA nylig reklassifiserte Cannabis på schedule A drug, ei heller er det vanskelig å se at alle stedene man har legalisert og regulert Cannabis har hatt enormt positivt utvall (se på Canada f.eks).
Vis hele sitatet...
Ang "class A drug", etter det jeg kan lese så betyr den klassen bare at stoffet ikke har noen medisinsk effekt og har ingenting med hvor potent stoffet er (siden du sammenligner det med heroin).
De har heller "reklassifisert" det men ikke nedgradert det.

Og her snakker vi vel om cannabis som en plante og ikke de medisinske virkestoffene i planten. Altså de sier ikke at det ikke finnes deler av planten som kan brukes i feks nesespray, men å røyke pot eller hasj ikke gir noen medisinsk effekt i seg selv.

Har bare lest 2 artikler om dette nå nettopp men det virker som at noen vrir litt på ordlyden for at det høres ut som at DEA mener at hasj er like ille som heroin.

http://www.usatoday.com/story/news/2...-law/88550804/

Sitat av sneipen Vis innlegg
Er da ingen hemmelighet\konspirasjon at denne industrien har enorme svin i skogen, og money talks?
Vis hele sitatet...
De er sikkert like kapitalistiske som resten av verden, men jeg stusser bare på dokumentasjonen som underbygger TS sin teori.
Som feks at cannabis regnes som ett "Class 1 drug" egentlig kun betyr at å røyke hasj/pot ikke automatisk gir en medisinsk effekt, mens TS får det til å høres ut som at "Class 1" betyr at cannabis som rusmiddel er like ille som heroin.

Så kan man jo diskutere om det i såfall er feil. Jeg nekter ikke for at det finnes bruksområder for enkelte deler av/i planten, men jeg er litt enig i at cannabis i form av hasj og pot i en coffeeshop ikke nødvendigvis gir så mye medisinsk effekt kontra alternativene som er tilgjengelig.

Cannabis har jo feks en viss smertelindrene effekt, men bivirkningene er ganske større enn om du tar en paracet som feks selve rusen som da blir en bivirkning om du bruker det som smertelindring.
Sist endret av Cybergasm; 12. desember 2016 kl. 14:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.